گاز به صنایع شرق فارس جانی دوباره می‌بخشد

گاز به صنایع شرق فارس جانی دوباره می‌بخشد
   
گاز به صنایع شرق فارس جانی دوباره می‌بخشد |||| ||||

عمليات اجرايي خط انتقال گاز تقويتي 16 اينچ مشكان از توابع شهرستان ني‌ريز با هدف توسعه صنایع شرق فارس آغاز شد.


به گزارش راستین آنلاین غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: با اجرای این طرح و اتصال خط اصلی گاز نی‌ریز به خط 42 اینچ ضمن تقویت فشار و تامین مستمر گاز صنایع شرق فارس و خطوط 8 نی‌ریز و 12 اینچ فولاد قطرویه، مشکل محدودیت مصرف گاز در شهرک صنعتی و کارخانه های فولاد غدیر، سیمان خاکستری، سیمان سفید، رینگ اسپرت، کربنات کلسیم، کوره های آجرپزی و دیگر واحد های تولیدی شرق استان برطرف می شود.


برای اجرای طرح خط انتقال گاز اصلی مشکان- هرات، 54 کیلومتر لوله گذاری 16 اینچ، یک ایستگاه کنترل فشار با ظرفیت 220 هزار  مترمکعب بر ساعت، دو واحد ایستگاه حفاظت کاتدیک، دو واحد شیر قطع جریان بین راهی LBV و یک واحد ایستگاه انشعاب و فرستنده توپک نصب و راه اندازي می شود.


مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 200 میلیارد تومان هزینه می‌شود، تاکید کرد: تقویت خط انتقال گاز نی‌ریز، ضمن افزایش بهره‌وری، توسعه صنایع و رفع موانع تولید و اشتغال، امکان تامین گاز مناطق روستایی و نواحی صنعتی شرق فارس را برای بیش از ۴۰ سال فراهم می‌کند.


طرح تقویت خطوط انتقال گاز نی‌ریز، از جنوبی‌ترین نقطه‌ی استان یزد در هرات شهرستان خاتم آغاز شده و تا مشکان شهرستان نی‌ریز ادامه می‌یابد.
پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال 1401 به بهره برداری برسد.
غلامعباس حسینی با اشاره به اهمیت توسعه گازرسانی به شهرستان های نی‌ریز و بختگان، به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جنوب کشور و نقطه تلاقی استان های فارس، کرمان و یزد گفت: تاکنون 100 درصد جمعیت شهری، 91 درصد جمعیت روستایی و 90 درصد صنایع مستقر در شهرستان های نی‌ریز و بختگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با اجرای طرح تقویت فشار گاز منطقه، ضریب گازرسانی به واحدهای تولیدی شرق فارس به حدود 100درصد می رسد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
483 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1400 10:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا