ضرورت توسعه اکتشافات معدنی در کازرون توسط سازمان ایمیدرو  

ضرورت توسعه اکتشافات معدنی در کازرون توسط سازمان ایمیدرو  
   
ضرورت توسعه اکتشافات معدنی در کازرون توسط سازمان ایمیدرو   |||| ||||

  معاون امور معادن و صنایع معدنی  سازمان صمت فارس تاکید کرد:در راستای توسعه صنایع معدنی شهرستان کازرون به گسترش فعالیت های اکتشافی ایمیدرو نیاز است.


به گزارش راستین آنلاین اولین نشست بررسی توسعه ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های معدنی و صنایع معدنی شهرستان کازرون در سازمان صمت فارس با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی  سازمان صمت فارس، مسولین و سایر فعالان اقتصادی استان برگزارشد.

پژمان نامدارخانی با تاکید بر گسترش اکتشافات سازمان ایمیدرو در شهرستان کازرون گفت:این سازمان با پایش مناطق محروم این استان حدود ۱۷ فرصت سرمایه گذاری را شناسایی و فراهم نموده و انتطار می رود که در راستای توسعه فعالیت های معدنی نیز میزان اکتشافات خود را در این منطقه افزایش دهد.


او با اشاره به این که ایمیدرو، توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده ادامه داد: برای بهره برداری از ذخایر این منطقه به سرمایه گذاری بزرگ اقتصادی نیاز است.


نامدار خانی اظهار داشت:در شهرستان کازرون ذخائر گچ،سنگ لاشه، نمک و غیره به اندازه کافی فراهم است که ضرورت توجه بیشتری را می طلبد.
"نامدار خانی" بیان کرد:خوشبختانه در حال حاضر ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم در معادن این شهرستان مشغول به کار هستند.


او ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های مهم این شهرستان ضروریست که در راستای توسعه منابع معدنی سرمایه گذاری بیشتری صورت پذیرد.


نامدارخانی با تاکید بر تقویت ظرفیت های موجود شهرستان کازرون و با بیان این که این  شهرستان از گنبدهای نمکی خوبی برخوردار است افزود:این موقعیت ها در جهت گسترش فعالیت ها و رونق اقتصادی استان تاثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد:جهت استخراج معادن درشهرستان کازرون با توجه به پوشش گیاهی و مناطق زیست محیطی 
شرایط سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده و در اولویت اساسی است.
در این جلسه مقررشد ؛ با تشکیل یک کمیته تخصصی ،  مسائل زیرساختی معادن کازرون، فعال نمودن معادن کوچک مقیاس، مشکلات منابع طبیعی و زیست محیطی سیمان کازرون، استفاده از ظرفیت منطقه ویژه در بخش صنعت و معدن در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
662 کلیک ها  دوشنبه, 28 تیر 1400 11:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا