صندوق نوآوری یونیسف از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند

صندوق نوآوری یونیسف از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند
   
صندوق نوآوری یونیسف از شرکت‌های فناور حمایت می‌کند |||| ||||

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: صندوق نوآوری یونیسف به دنبال سرمایه گذاری بدون سهم سرمایه تا سقف ۱۰۰هزار دلار برای تامین مالی و حمایت فنی (در مرحله کشت ایده) شرکتهای نوپای فناورانه انتفاعی که پتانسیل کمک به بشریت را دارند، است.

به گزارش راستین آنلاین امید ماهرانی شنبه ۲۶ تیرماه در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فراخوان "توسعه راهکارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین" صندوق نوآوری یونیسف که به بهبود دسترسی و ارائه خدمات و سیستم‌های دیجیتال منجر می‌شود همکاری و مشارکت کرده است.

او افزود: افرادی که طرح‌های مطالعاتی آنها انجام شده وتاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ می‌توانند در وب سایت یونیسف اطلاعات خود را بارگزاری کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: استارتاپ‌هایی که از یادگیری ماشینی، علوم داده یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و کسب و کار آنها در یکی از کشورهایی که برنامه های کشوری یونیسف در آن اجرا می‌شود، ثبت شده است و همچنین دارای نمونه اولیه کارآمد با نتایج امیدوار کننده متن باز هستند، می‌توانند از این حمایت‌ها استفاده کنند.

ماهرانی خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری‌های کلان کشور شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین تاثیر بسزایی در اشتغالزایی و ثروت آفرینی دارند که دولت باید به این بخش مهم از اقتصاد توجه ویژه داشته باشد.

او اضافه کرد: تغییرات گسترده و رقابت از مهمترین ویژگی‌هاست که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان و با رویکرد فناورانه با تولید محصولات جدید و فناوری بالا می‌توانند خدمات بهتری را به مردم عرضه کنند و در جذب مخاطب جایگاه بهتری را ایفا کنند.

ماهرانی با بیان اینکه شناسایی ایده‌ها یکی از موارد مهم در حوزه کارآفرینی است، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان به عنوان شرکت‌های کوچک و متوسط با استفاده از دانش محصولات نوین را تولید و وارد بازار می‌کنند که در این مسیر رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت نوآوری و رونق اقتصادی را ایجاد می‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: با توجه به صادرات خوب محصولات دانش بنیان در کشور؛ حوزه دانش بنیان، فناورانه و ایده‌های نوین یکی از عرصه های مهم برای ثروت آفرینی است که ورود و فعالیت در این بخش در کشور باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه دسترسی به ظرفیت‌های سرمایه گذاری برای کارآفرینان و پژوهشگران عامل مهمی در ایجاد نوآوری و بهره برداری از توان فناوری در اقتصاد کشور است.

ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در فارس

در این جلسه جوادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز به ارائه گزارشی در خصوص برنامه راهبردی عملیاتی کمیته امداد و مدل راهبری شغلی پرداخت و گفت: امسال باید با پرداخت ۸۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره، ۲۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح‌های اشتغال در فارس ایجاد شود.

جوادی با بیان اینکه در صدر مشکلات مهم اقتصاد ایران معضل بیکاری وجود دارد، عنوان کرد: اکنون اقتصاد و نظام سیاست گذاری کشور با چالشی مهم تر از این مواجه نیست که برای مثال در سال ۱۳۹۳از ۷۶.۶نفر کل جمعیت کشور، حدود ۲۱.۳میلیون نفر شاغل بوده و ۴۰ میلیون نفر در شمار جمعیت غیر فعال قرار گرفته‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ادامه داد: با توجه به اینکه مطابق اصل ۲۸و ۴۳ قانون اساسی، یکی از وظایف اصلی دولتها در کشور ایجاد شغل برای جوانان است، ایجاد فرصتهای شغلی یکی از مهم ترین وظایفی است که دولت باید برای انجام آن اهتمام ویژه داشته باشد. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
200 کلیک ها  شنبه, 26 تیر 1400 17:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا