پیشتازی مرودشت در جذب تسهیلات مکانیزاسیون

پیشتازی مرودشت در جذب تسهیلات مکانیزاسیون
   
پیشتازی مرودشت در جذب تسهیلات مکانیزاسیون |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با ارائه آمارهایی از میزان تسهیلات جذب شده برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی، از پیشتازی مرودشت در این بخش خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین کاووس همتی چهارشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران از جذب ۲۲۳ درصدی تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به مبلغ ۳۶۲ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ توسط شهرستان مرودشت خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و استقبال بهره برداران مبلغ جذب شده بیش از مبلغ تخصیصی استٰ.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: این اعتبارات ازطریق معرفی متقاضیان به بانک کشاورزی به تعداد  ۱۴۵ نفر از افراد متقاضی، با بهره ۱۵ درصد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و از منابع داخلی بانک پرداخت شده است. 

همتی ادامه داد: با جذب این تسهیللات ۱۲۶ دستگاه تراکتور سه دستگاه کمباین، ۷۶ عدد انواع ادوات و دنباله بندها  خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان افزوده شده است.

 او خاطرنشان کرد: هشت عدد از دنباله بندهای خریداری شده از نوع دستگاه کشت بر روی پشته‌های بلند است که از اهداف سازمان جهاد کشاورزی در راستای ترویج این روش است.

به گفته همتی، منابع خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و افزایش درجه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

او با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون این شهرستان ۳.۹ اسب بخار در هکتار است، عنوان کرد: ارتقاء ضریب و درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن کشاورزی باعث افزایش تولید و بهره‌وری کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی و تسریع در مراحل کشاورزی و پایین آمدن هزینه کارگری می‌شود.                      

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: این شهرستان با تعداد ۵۲۶۰ دستگاه تراکتور، ( ۱۷ درصد تراکتورهای فارس) و ۱۷۹۸ دستگاه کمباین ( ۵۱ درصد کمباین استان فارس) بیشترین ضریب مکانیزاسیون در فارس را داراست.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
621 کلیک ها  چهارشنبه, 23 تیر 1400 13:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا