رشد 241 درصدی اعتبارات مصوب استان/ راه اندازی سند آمایش سرزمین فارس

رشد 241 درصدی اعتبارات مصوب استان/ راه اندازی سند آمایش سرزمین فارس
   
رشد 241 درصدی اعتبارات مصوب استان/ راه اندازی سند آمایش سرزمین فارس |||| ||||

بعد از سال ها 11 اسفند 99 سند ملی آمایش سرزمین کشور ایجاد و سند آمایش سرزمین فارس هم راه اندازی شد و در سه ماهه نخست سال جاری ۹۵۰ میلیارد تومان تا کنون اعتبارات استانی دریافت شده، که ۲۴۱ درصد رشد اعتبار مصوب برای استان داشته ایم.

به گزارش راستین آنلاین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس   امروز (پنج شنبه 17 تیر) در نشست خبری که با  حضور  خبرنگاران  برگزار شد ، گفت :این سازمان شرح وظایف گسترده ای در امور منابع انسانی، اجرایی و فنی استان را دارد.

حسن نوروزی با بیان اینکه  سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در طول سال هر فصل اقدام به برگزاری یک جلسه با اصحاب رسانه  می کند تا گزارشات را ارائه دهد افزود :بعد از سال ها 11 اسفند 99 سند ملی آمایش سرزمین کشور ایجاد شد و سند آمایش سرزمین فارس هم راه اندازی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با اشاره به اینکه فارس زبانزده  گردشگری طبیعی، فرهنگی و تاریخی  بود بیان کرد :به قطب گردشگری سلامت معرفی شد .

همچنین او عنوان کرد :شیراز به عنوان قطب علمی کشور ، در بخش حمل و نقل به عنوان هاب فرودگاهی کشور معرفی شد و به نقش شیراز در خصوص خدمات برتر در نیمه جنوبی کشور ارائه شده است.

اوبا اشاره به اینکه 10 جلسه شورایی برنامه ریزی برگزار شد تصریح کرد : اما نمی خواهیم بگوییم صرفا برگزاری جلسات خوب است اما همین که در زمینه ای نظم و انضباط برقرار کنیم ، باعث می شود کار ها به خوبی پیش برود .

سعی شد در حوزه کشاورزی عملکرد در هکتار ارائه شود .

نوروزی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 2 هزار و 754 میلیارد تومان بودجه داشتیم اظهار کرد : سه هزار و 663 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار استانی (افزایش 133 درصدی اعتبارات عمرانی ) برای استان شکل گرفت.

او ادامه داد :70 درصد فهرست بهای هزینه اجرایی افزایش یافته است که از 241 رشد اعتباری باید کسر شود.

نوروزی  با اشاره به اینکه 9 هزار میلیارد تومان سند خزانه به فارس تحویل می شود، اظهار کرد: سه ماه اول امسال یک هزار و 803 میلیارد تومان تاکنون از اعتبارات ملی ما تخصیص گرفته ایم.

او با تاکید بر اینکه 2 هزار و 257 میلیارد تومان از اعتبارات ملی ما تخصیص یافته است و کل اعتبار هزینه ای در سال گذشته 750 میلیارد تومان بوده است که 170 میلیارد تومان هزینه پاداشی گرفتیم که آن را برای بازنشستگان هزینه کردیم، اضافه کرد: راه آهن اقلید - یزد 250 میلیارد تومان اعتبار گرفته و این پروژه تقریبا تمام شده است و در همین دولت تمام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با یادآوری این مطلب که آزادراه شیراز – اصفهان 224 کیلومتر بوده که همین امسال 250 میلیارد تومان به آزادراه اعتبار تعلق گرفته است، که دولت سهم خود را داده است و باید سایر شرکا که وزارت دفاع و شرکت شهرهای جدید هم هستند هم باید سهم خود را ارائه کنند، اضافه کرد: تمام تلاش اینست که در همین دولت افتتاح شود و این پروژه 91 درصد پیشرفت دارد و به نظر می رسد به این دولت نمی رسد و افتتاح آن در ماه های باقیمانده سال انجام می شود.

او  با اشاره به اینکه سال 98 تعداد 23 طرح اقتصاد مقاومتی در فارس داشتیم که پیشرفت فیزیکی 91 درصد بود سال 99 این به 17 طرح رسید که 60 درصد پیشرفت دارد و سال جاری 16 طرح داریم، افزود: سال 98 تعداد سه هزار پروژه نیمه تمام در فارس بوده که در سال 99 به 2 هزار و 199 رسید و تقریبا با احتساب پروژه های ملی استان، 2 هزار و 455 طرح و پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که برای اتمام آنها 12 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است منوط به اینکه که پروژه جدید و تورم نداشته باشیم و این قیمت به عدد امروز محاسبه شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
369 کلیک ها  پنج شنبه, 17 تیر 1400 15:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا