امضاء تفاهم نامه تولید خودروی الکتریکی در فارس

امضاء تفاهم نامه تولید خودروی الکتریکی در فارس
   
امضاء تفاهم نامه تولید خودروی الکتریکی در فارس |||| ||||

آئین تفاهم نامه تولید خودروی برقی در استان فارس، امروز چهاردهم تیرماه با حضور رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس، نمایندگان مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، روح ا... نصیری مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران ITMC در شیراز و سیامک حجت مدیرعامل گروه خودروسازی جنوب  برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین مدیرعامل شرکت خودرو سازان جنوب  15 تیر ماه سه شنبه در جمع خبرنگاران  گفت : بازگشت و اعتماد مردم به سوی کالا و تولیدات ایرانی با ایجاد اعتمادو بالا بردن کیفیت تولیدات ایرانی شکل گیرد و ایجاد اولین هاب الکتریکی در شهر شیراز انجام گرفته است.

سیامک حجت ضمن بیان اینکه شرکت مخابرات ایران از جایگاه اصلی خودش دور و به آن ظلم شده، افزود : این شرکت می توانست هزاران کارمند و محصول داشته باشد، به خاطر مسائل و مشکلات موجود نتوانسته سهم بازار خودش را ایجاد کند و امیدواریم بتوانیم  با همبستگی و تلاش بسیارکار بزرگی را در استان و کشور ایجاد کنیم و قول می دهیم اولین خودرو ملی ایران با پلت فرم ایرانی در شهریور ماه با نام «اکسیژن» رونمایی شود.

او با اشاره به اینکه ۸۰ درصد قطعات این خودرو ایرانی و ۲۰ درصد مابقی وارداتی است، افزود: اگر بتوانیم تمام ۲ هزار قطعه الکتریکی را در این کارخانه تهیه کنیم، یک هزار نفر اشتغال فراهم خواهیم کردو این محصول امکان صادرات را دارد و تا سال آینده خط تولید اولین موتور الکتریکی را  راه اندازی خواهیم کرد.

          
روح اله نصیری مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران عنوان کرد: تفاهمنامه های مختلفی بسته خواهد شد و امیدواریم به زودی زود به نتیجه برسدو تولید ایستگاه هواشناسی هوشمند را انجام خواهیم داد که حدود ۸۵ هزار نفر سهام دار دارد و ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در بخش سهام عدالت سهامدار وجود داد و سعی داریم با فعالیت بیشترسود بیشتر به سهامداران برسانیم.

او با اشاره به اینکه خوشحالیم این تفاهم نامه بین ۲ هم استانی منعقد شده، افزود: ۸۰ درصد این خودرو داخلی است و امیدوارم با استفاده از ظرفیت کارخانه موتور سیکلت برقی را هم تولید کنیم و این کارخانجات در حوزه الکترونیک و مکانیک سابقه ۵۰ ساله دارد که نیاز های روز بازار رصد می کند تا بر اساس آن تحقیقات انجام و تولیدات انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران باظهار کرد: نمونه «ونتیلاتور» که قیمت جهانی ۱۴ هزار دلاری دارد و به صورت نصف قیمت تمام شده و برای مصرف داخلی این تولید را در کشور عرضه خواهیم کرد و ۳۴ درصد سهام ایران‌ خودرو فارس متعلق به ITMC است اما اهداف محقق نشده است و امیدواریم در موضوع خودرو الکتریکی جبران سرمایه گذاری شود و به دنبال نیروی انسانی را برگردانیم و برای افزایش سود سهامداران به صورت بنیادی تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس از امضای تفاهم نامه همکاری با گروه خودروسازی جنوب خبر داد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس با اشاره به بالا بردن کیفیت خودروها و کاهش آلودگی هوا گفت: تولید خودروهای برقی با کاهش آلودگی های زیست‌محیطی و افزایش انرژی و کاهش هزینه همراه می باشد که برای مردم به صرفه تر و در اقتصاد کشور بسیار سودمند خواهد بود.
 
 حمیدرضا ایزدی افزود: با توجه به تکنولوژی و تجهیزات این نوع خودروها استفاده از خودروهای الکتریکی در حوزه های حمل و نقل،تجاری و ورزشی بازخورد خوبی داشته و کاربرد آن در صنایع استان به خوبی شکل گرفته است.
 
رئیس سازمان صمت فارس بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مجموعه خودروسازان جنوب فرصت مناسبی فراهم شده تا با کسب تجربه های جدید به موقعیت های اقتصادی متفاوت تر و گسترده تری دست یابیم.
 
او با بیان این که سال گذشته قراردادهای متعددی نیز با سرمایه گذاری های مختلف در این راستا منعقد شده ادامه داد:این سازمان با همکاری گروه خودروسازی جنوب در تلاش است تا محصولات مناسب تر و ایمن تری را در جهت گسترش و خدمات مطلوب تر در اختیار مردم قرار دهد.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
351 کلیک ها  سه شنبه, 15 تیر 1400 22:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا