چند پروژه مهم راه سازی فارس به زودی افتتاح می‌شود

چند پروژه مهم راه سازی فارس به زودی افتتاح می‌شود
   
چند پروژه مهم راه سازی فارس به زودی افتتاح می‌شود |||| ||||

استاندار فارس از افتتاح تعدادی از پروژه‌های مهم راه سازی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عنایت‌الله رحیمی در دیدار با معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پیگیری مباحث مربوط به پروژه آزاد راه شیراز اصفهان پرداخت و از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۹۰ درصدی این پروژه خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین او عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه مهم آزادراهی تخصیص داده شده است، امیدواریم پیمانکار طرف قرار داد نیز بتواند با سرعت بیشتری پروژه را به سرانجام برساند.

استاندار فارس بیان کرد: آزاد راه شیراز اصفهان ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر بخش قابل توجهی از مسیر آسفالت شده و قطعه هفت پروژه که خارج از قرار داد بوده نیز مراحل پایانی را طی می‌کند.

رحیمی در خصوص پروژه بزرگراهی دشت ارژن به تنگ بوالحیات نیز گفت: این پروژه ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دسترسی به استان‌های بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد را تسهیل می‌کند.

او با بیان اینکه پروژه مذکور حدود ۲۱ کیلومتر در یک توپوگرافی کوهستانی احداث شده، این پروژه را یکی از  سخت ترین پروژه‌های راهسازی دانست و افزود: بزرگراه دشت ارژن – تنگ بوالحیات دارای دو تونل است که و هم اکنون حدود ۸ کیلومتر از آن آسفالت شده و مابقی نیز آماده آسفالت است.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد این پروژه در آینده‌ای نزدیک افتتاح  و گلوگاهی اساسی از پیش راه مسافری در این محور برداشته می‌شود.

رحیمی در بخش دیگری از این جلسه به  پروژه آزاد راه  قائمیه به خوزستان اشاره کرد افزود: این پروژه در حال انجام است و در حال حاضر مقدار بسیار کمی از آن در بعد از پل فهلیان باقیمانده که بین مصیری و کوپن واقع شده که این مسیر نیز به زودی تکمیل می‌شود و این پروژه از فارس به خوزستان قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

او یادآور شد هم اکنون نیز میزان زیادی از این پروژه زیر بار ترافیکی است.

راه آهن اقلید به یزد از دیگر موضوعاتی بودکه در این نشست مورد مذاکره قرار گرفت.

استاندار فارس با اشاره به اینکه  این پروژه رو به اتمام است عنوان کرد: دو کیلومتر از آن در تقاطع غیر هم سطح بزرگراه شیراز اصفهان  باقی مانده است که امروز مذاکرات انجام شد و تخصیص‌های خوبی به این پروژه داده شده و پیمانکار پروژه نیز  قول داده در اسرع وقت شاهد به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

به گفته رحیمی، راه آهن اقلید به یزد از محورهای مواصلاتی بسیار مهم است و فاصله فارس تا خراسان و همچنین راهه آهن شمال به جنوب در غرب کشور را کاهش خواهد داد و موجب صرفه‌جویی بالا در هزینه حمل و نقل و زمان برای هم میهنان خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
586 کلیک ها  سه شنبه, 01 تیر 1400 09:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا