پیگیری اخلاق کسب و ‌کار در کتب آموزشی مدارس توسط اتاق بازرگانی فارس

پیگیری اخلاق کسب و ‌کار در کتب آموزشی مدارس توسط اتاق بازرگانی فارس
   
پیگیری اخلاق کسب و ‌کار در کتب آموزشی مدارس توسط اتاق بازرگانی فارس |||| ||||

 با توجه به مهم بودن اخلاق به عنوان یک پیش نیاز در امور اجتماعی و اقتصادی، در کمیسیون اخلاق کسب و کار، پیگیری موضوع اخلاق کسب و ‌کار در سرفصل ها و کتب آموزشی مدارس از جمله اولویت های اتاق بازرگانی فارس است.

به گزارش راستین آنلاین  صلاح الدین ایزدفر،  امروز (دوشنبه 31 خرداد) در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: با توجه به مهم بودن اخلاق به عنوان یک پیش نیاز در امور اجتماعی و اقتصادی، در کمیسیون اخلاق کسب و کار، پیگیری موضوع اخلاق کسب و ‌کار در سرفصل ها و کتب آموزشی مدارس از جمله اولویت های اتاق بازرگانی فارس است.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس افزود: اخلاق در شکل گیری بنیان اجتماع و به ویژه اقتصاد پایدار بسیار موثر است به طوری که اقتصاد پایدار ریشه در نظام مند کردن روابط در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی بین عناصر یک جامعه دارد.

وی اضافه کرد: اقتصاد پایدار حاصل یک جامعه اخلاق مدار است زیرا اگر جامعه ای درست و بر اساس اصول اخلاقی و انسانی پیش برود تمام بخش ها با بخش اقتصاد همراهی می کنند و اقتصاد پایدار در آن شکل خواهد گرفت.

ایزدفر از جمله پیامدهای ترویج اخلاق در جامعه را امنیت و اعتماد عنوان کرد و گفت: گسترش برخی از ناهنجاری ها در جامعه از جمله قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق دیگران از نشانه های عدم توجه به ارزش های اخلاقی است که این تغییر ارزش‌ها در نظام اجتماعی ما در اصول و مناسبات اخلاقی جامعه ما نقش تعیین کنننده ای دارد.

وی ادامه داد: برای بهره مندی از زندگی سالم، نیازمند داشتن اخلاق برای برقراری ارتباط بین افراد جامعه هستیم و  اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی جامعه را به حداقل برسانیم باید اخلاق و ارزش های اخلاقی را در جامعه ترویج کنیم که منافع این فرهنگ در تمام افراد و در تمام بخش های جامعه قابل رویت خواهد بود.

ایزدفر اضافه کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله زمینه های بروز ناهنجاری های اجتماعی است که ایجاد تعادل در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی در این بخش از جامعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

«بیژن کیا»، مشاور و کارشناس فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه گفت: توجه به منابع انسانی در تمام ارکان اقتصادی و اجتماعی و نگاه به منابع انسانی به عنوان یک سرمایه نه به عنوان ابزار، در سازمان ها موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

خاطر نشان می شود، جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس با موضوع بررسی نقش اخلاق مداری در روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه را با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
197 کلیک ها  دوشنبه, 31 خرداد 1400 19:40
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا