تمدید ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زیان دیده از کرونا

تمدید ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زیان دیده از کرونا
   
تمدید ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به مشاغل زیان دیده از کرونا |||| ||||

صاحبان کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا ۱۴ رسته شغلی در فارس می‌توانند برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت نام کنند.

به گزارش راستین آنلاین  مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: باتوجه به ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات حمایتی به مشاغل و بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا استان فارس در سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

سهراب مختاری افزود: بر اساس ابلاغ قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ و مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ هشتم خردادماه ۱۴۰۰ مهلت ثبت نام و پرداخت تسهیلات و سایر حمایت‌های بانکی بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از کرونا تمدید شده است.

او با بیان اینکه مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا و متقاضی اخذ این تسهیلات تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری فارس نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ موظف شده‌اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: مهلت ثبت نام مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات مصوب ستاد ملی کرونا در بخش‌های گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ مطابق همان دستور العمل و شرایط ابلاغی قبلی تمدید شده است.

او اعلام کرد: برای صاحبان مشاغل و کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده از کرونا به جز تسهیلات قرض الحسنه بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی که موعد پرداخت آن‌ها در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به آن که بدهی آن‌ها به شبکه بانکی تا تاریخ اول بهمن ۹۹ در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط منتقل می‌شود تا طی چهار قسط پس از آخرین قسط بازپرداخت شود.

مختاری با بیان اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری نسبت به پرداخت تسهیلات کرونایی اعم از تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ ملزم شده‌اند، افزود: بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی اخذ شده توسط مشاغل و بنگاه‌های بخش گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر و حمل و نقل ریلی و هوایی اعم از تسهیلات کرونایی قبلی و یا تسهیلات جدید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ امهال می‌شود.

او با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در سطح استان فارس افزود: براساس تبصره ذیل ماده ۱۱ مصوبه جلسه ۱۶ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و تصمیمات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ دوم اردیبهشت ۹۹ و اصلاحات بعدی بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در فارس از طریق ۱۹ بانک و موسسه عامل ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح تا نیمه اسفند سال گذشته به تعداد ۳۰ هزار و ۳۱۱ نفر از صاحبان کسب و کار آسیب دیده از کرونا با اشتغال ۵۰ هزار ۲۸۶ نفر به مبلغ ۵۰۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: این استان در شاخص میزان پرداخت در جایگاه چهارم کشور و در شاخص تعداد ثبت نامی جایگاه دوم کشور را دارا است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
270 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 19:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا