ایجاد بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاورمیانه در فارس

ایجاد بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاورمیانه در فارس
   
ایجاد بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاورمیانه در فارس |||| ||||

استاندار فارس گفت: با امضای قرارداد ۴۰۰ میلیون یورویی، طی مدت ۳۰ ماه بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتور خاورمیانه در استان فارس ساخته خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین قرارداد تامین پنل و اینورتر با تکنولوژی اروپا به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو (۱۱هزار میلیارد تومان) منعقد شد که بر اساس این قرارداد طی مدت ۳۰ ماه بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاورمیانه از طریق انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی ظرفیت ۱ گیگا وات در سال در استان فارس ایجاد خواهد شد.

رحیمی استاندار فارس با بیان اینکه اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی از اولویت‌های کشور و استان فارس است، عنوان کرد: تامین امنیت پایدار برای سرمایه‌گذاری در استان فارس امری مستمر و دائم بوده و همواره در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد.

او افزود: جهان امروز به سمت انرژی‌های تجدید پذیر پیش می‌رود و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند فتح بابی اثرگذار برای حرکت به سوی توسعه پایدار خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه اقدامات مجموعه سرمایه گذاری مرآت قابل تحسین و درخور توجه است، اعلام کرد: مدیریت ارشد استان فارس از هیچ همکاری و حمایتی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

او با بیان اینکه بخش ساخت و ساز پروژه قرار است با منابع و مواد اولیه داخلی احداث شود ابراز امیدواری کرد دراسرع وقت شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.

استاندار فارس همچنین بیان کرد: تاسیسات و تجهیزاتی که نیازمند واردات است نیز با انعقاد این قرارداد تامین خواهد شد و به زودی شاهد بومی سازی تکنولوژی ساخت پنل‌های خورشیدی و اینورتر‌ها در استان فارس خواهیم بود.

او همچنین از راه اندازی بزرگترین و اولین مزرعه خورشیدی کشور، سومین مزرعه خورشیدی خاورمیانه در فارس ابراز خرسندی کرد و گفت: این پروژه پنجمین مزرعه خورشیدی آسیا وسیزدهمین مزرعه خورشیدی در جهان محسوب می‌شود.

در این جلسه قرارداد تامین پنل و اینورتر با تکنولوژی اروپا به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو (۱۱هزار میلیارد تومان) منعقد شد که بر اساس این قرارداد به مدت ۳۰ ماه بزرگترین کارخانه تولید پنل و اینورتر خاور میانه از طریق انتقال تکنولوژی و بومی سازی با ظرفیت ۱ گیگا وات در سال در استان فارس ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
239 کلیک ها  دوشنبه, 24 خرداد 1400 22:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا