پیش‌بینی ۸۰۰۰ میلیارد تومان یارانه در بودجه برای بخش کشاورزی

پیش‌بینی ۸۰۰۰ میلیارد تومان یارانه در بودجه برای بخش کشاورزی
   
پیش‌بینی ۸۰۰۰ میلیارد تومان یارانه در بودجه برای بخش کشاورزی |||| ||||

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بودجه امسال ۸ هزار میلیارد تومان یارانه تسهیلات کشاورزی دیده شده است که در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه بخش کشاورزی، استفاده خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین محمد مهدی برومندی یکشنبه ۲۳ خرداد در سفر به استان فارس با اشاره به اینکه دشمن در جنگ اقتصادی، سفره‌های مردم را هدف گرفته است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی به تحریم‌ها "نه" بسیار محکمی گفت و به عنوان تنها بخشی بود که رشد اقتصادی مثبت داشت.

به گفته او، با وجود تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و محدودیت‌های زیاد سال گذشته از جمله شیوع ویروس کرونا، بخش کشاورزی ایران نزدیک به ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی را رقم زد.

برومندی، نگاه توسعه‌ای در بخش کشاورزی را یک نگاه دانش محور دانست و افزود: بنا داریم با توسعه پایدار در بخش کشاورزی، حفظ آب، خاک و منابع برای نسل‌های آینده تداوم پیدا کند.

تولید محصولات ارگانیک صادرات محور 

معاون وزیر جهاد کشاورزی، به مشکلات تولیدکنندگان در صادرات محصول نیز گریزی زد و گفت: توفیق در تحقق ماموریت‌های بخش کشاورزی به هم افزایی جمعی بین بخشی و فرا دستگاهی نیاز دارد.

برومندی با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک صادرات محور از مهمترین دغدغه‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: از واردات ۲۸۶ میلیارد دلاری روسیه، کمتر از یک درصد سهم ما است و در سفر وزیر جهاد کشاورزی پیگیری‌هایی به منظور افزایش این سهم انجام شد.

انجیر استهبان محصولی استراتژیک

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انجیر استهبان یک محصول بسیار مهم، استراتژیک، ارزآور و اشتغال زاست، افزود: علاوه بر حفظ منابع موجود باید در توسعه آن اهتمام جدی داشته باشیم.

برومندی با بیان اینکه تهدیدات جدی برای انجیر در استهبان وجود دارد، گفت: باید با استفاده از آخرین راهکارهای علمی به منظور حفظ و احیای باغ‌های انجیر اقدام کرد که در این زمینه اقدامات خوبی در مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

این مقام مسئول استفاده از سایبان را یک روش موفق به منظور جلوگیری از تنش‌های محیطی و خسارت آفات دانست و گفت: توسعه سایبان نیازمند یک عزم جدی، حمایت همه جانبه و در واقع یک ساز وکار مناسب است.

به گفته برومندی، اعتبارات بخش باغبانی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته و این رشد بسیار چشمگیر است که با افزایش این اعتبارات برنامه‌های بهتری برای توسعه باغبانی کشور و استان فارس به عنوان استان پیشرو در این زمینه خواهیم داشت.

معاون وزارت جهادکشاورزی افزود: در برنامه جدید یارانه نهال برش محصولی دارد و محصول استراتژیک مانند انجیر مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

برومندی با بیان اینکه استان فارس در شمار استان های گرفتار خشکسالی است، گفت: انتظار داریم که با مساعدت وزارت کشور و مدیریت بحران استانداری در زمینه اقتصادی به باغداران خسارت دیده از خشکسالی کمک شود تا علاوه بر حفظ تولید به توسعه پایدار به خصوص در زمینه محصول بسیار مهم و استراتژیک انجیر دست یابیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی؛ تولید نهال سالم، گواهی شده و عاری از ویروس را از برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و افزود: برای ایجاد ۳۷ باغ مادری در کشور آگهی عمومی منتشر شده است تا با مشارکت بخش خصوصی و عمومی مسئله نهال در کشور حل شود و یک مورد نیز باغ انجیر است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
554 کلیک ها  یکشنبه, 23 خرداد 1400 13:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا