ارائه ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش به جامعه کارگری فارس

ارائه ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش به جامعه کارگری فارس
   
ارائه ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش به جامعه کارگری فارس |||| ||||

رئیس اداره آموزش ترویج و تحقیقات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از ارائه ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی و حضوری به تعاونگران، کارگران و کارفرمایان استان در ایام کرونا خبر داد.

شهره گلخنی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا بیش از ۲۳۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تعاون‌گران، کارگران و کارفرمایان این استان ارائه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون فارس، گلخنی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار نفر ساعت از این آموزش‌ها به‌صورت مجازی در حوزه تعاونی‌ها، کارگران و کارفرمایان بوده است، گفت: استان فارس با برگزاری بیش از ۸۰ هزار نفر ساعت آموزش مجازی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بخش تعاون رتبه اول کشور را کسب کرده است.

گلخنی با بیان اینکه این استان در زمینه آموزش‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از زمان شیوع کرونا تاکنون به میزان ۷۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه تعاون برگزار کرده است، افزود: این آموزش‌های در زمینه‌های تخصصی، حرفه‌ای و مدیریتی ویژه تعاونگران و اعضای شرکت‌های تعاونی استان فارس بوده است.

رئیس اداره آموزش ترویج و تحقیقات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: در حوزه ایمنی کارگری و کارفرمایی نیز بیش از ۸۰ هزار نفر ساعت آموزش در یکسال گذشته در سطح این استان برگزار شده که در این زمینه رتبه اول کشور متعلق به فارس است.

گلخنی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش نیز ویژه کارکنان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برگزار شده است، گفت: آموزش‌های ارائه شده در این زمینه نیز بر اساس پیش‌بینی‌ها صورت گرفته بوده و حتی در بسیاری از موارد از درصد رشد بسیار بالایی نیز برخوردار بوده است.

رئیس اداره آموزش ترویج و تحقیقات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس همچنین گفت: در حوزه پژوهش نیز این اداره‌کل در سال ۹۹ با ۱۵۰ درصد رشد رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در حوزه ترویج نیز اقدامات مناسبی در سطح این استان انجام شده است، از تأسیس باشگاه کارآفرینی تعاونگران در فارس خبر داد و افزود: در بخش ترویج نیز نشر و اشاعه فرهنگ تعاون، انتقال دانش و مهارت‌های کاربردی به اعضای گروه‌های هدف به جد مدنظر بوده است.

گلخنی با اشاره به افزایش کارایی تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال با استفاده از ابزارهایی، چون برگزاری گردهمایی، همایش، ایجاد واحدهای مشاوره تخصصی، بازدید از تعاونی‌ها، اجرای برنامه‌های رسانه‌ای، رادیویی و تلویزیونی بیان کرد: واحد ترویج به عنوان نظام آموزشی غیررسمی با نقشی گسترش یافته در حیطه‌های مختلف، اهدافی، چون معرفی و انتقال آخرین یافته‌های علم و فناوری به نیروی انسانی و توانمند کردن آن‌ها از طریق ساماندهی کار جمعی را مدنظر داشته است.

رئیس اداره آموزش ترویج و تحقیقات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارائه راه‌های جدید به منظور افزایش توان فکری و مهارت افراد جامعه خارج از مرزهای ساختار آموزشی نتیجه‌ای بوده که حاصل شده است لذا این بخش مکمل نظام آموزشی به شمار می‌رود.

او عنوان کرد: در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی نیز اتاق‌های فکر، کمیته‌های پژوهش محور، حمایت مالی از پایان نامه‌ها، حمایت مالی از میکرو پروژه‌ها، ارائه خدمات آموزشی برای ارتقای سطح علمی، خدمات تخصصی و مهارتی تعاونی‌ها در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در گرایش‌های مختلف برای مدیران، بازرسان، اعضاء و کارکنان برگزار شده است.

گلخنی گفت: انجام مطالعات و تحقیقات علمی در جهت شناخت بخش تعاون، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات لازم در زمینه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و استخراج نتایج و ارائه خدمات به تعاونی‌ها و دانشجویان در قالب حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در سطح این استان از اولویت‌های بخش آموزش و ترویج است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
355 کلیک ها  چهارشنبه, 19 خرداد 1400 13:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا