خسارت میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فارس

خسارت میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فارس
   
خسارت میلیاردی خشکسالی به کشاورزی فارس |||| ||||

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال گذشته و اوایل سال جاری خشکسالی بالغ بر41 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زد.

به گزارش راستین آنلاین  جعفر صبوری پور ابراز کرد: خسارت خشکسالی در زیر بخش باغبانی 19 هزار و 400، زراعت 12 هزار و 200، زیربخش دامی 8500، و زیرساخت ها 900 میلیارد ریال برآورد شد.

 

وی، به استفاده از امکانات و ظرفیت‌ های اتحادیه و تشکل ها برای مدیریت خشکسالی گریزی زد و افزود: جبران این خسارت علاوه بر اعتبارات استانی نیازمند اعتبارات ملی است.

 

 به گفته صبوری پور، در سطح استان برای مقابله و کاهش اثرات خشکسالی از محل اعتبارات استانی، ظرفیت صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری و تشکل های بخش در تامین بذر گندم، تامین کودهای آلی و پتاسه برای تقویت مزارع، تامین سوپر جاذب ها، پوشش ها، سفیدکردن ساقه و هرس شدید درختان، تامین علوفه ونهاده های دامی برای مقابله با کم آبی برنامه ریزی و اقدام شده است.

 

او با اشاره به اینکه به منظور بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده و برگشت به چرخه تولید طرح های اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تهیه شده است، بیان کرد: به منظور تخصیص اعتبار خسارت وارده با تایید استاندار به وزارت جهاد کشاورزی و کشور برای طرح در هیئت دولت ارسال و درحال پیگیری است.

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: کاهش 45 درصدی نزولات جوی نسبت به بلند مدت، علاوه بر کاهش منابع آب سطحی، باعث افت شدید منابع آب زیرزمینی و عدم تامین نیاز رطوبتی محصولات باغی، زراعی و علوفه ای منجر به بروز خسارت و کاهش تولید شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  سه شنبه, 18 خرداد 1400 10:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا