نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان در مرودشت راه اندازی شد

نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان در مرودشت راه اندازی شد
   
نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان در مرودشت راه اندازی شد |||| ||||

مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: نخستین واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان با مجوز جهاد کشاورزی با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال در مرودشت به بهره برداری رسید.

به گزارش راستین آنلاین  سیده فاطمه زارع با بیان اینکه واحد صنعتی فرآوری شیرین بیان در زمینه بسته بندی قلمه و تهیه پودر شیرین بیان فعالیت می‌کند، افزود: محصول فرآوری شده به صورت غیر مستقیم به کشور‌های فرانسه، ایتالیا، سوئد، سوئیس و هند صادر می‌شود.

به گفته مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت؛ در این واحد صنعتی، برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

او گفت: این واحد صنعتی به عنوان تنها واحد فرآوری شیرین بیان است که با مجوز جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده است.

زارع با اشاره به موانعی که برای برداشت این محصول وجود دارد، افزود: محصول خام شیرین بیان عمدتا از کشور‌های آذربایجان، ارمنستان و از شهرستان های، اقلید، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، اهواز و اردبیل تامین می‌شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه حدود ده هکتار شیرین بیان در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد:کشت دیم این گیاه دارویی برای جلوگیری از واردات شیرین بیان از کشور‌های آسیای میانه و خروج ارز از کشور توصیه می‌شود.

زارع، تولید دارو‌های گیاهی، تهیه شکلات و قرص شیرین بیان و طعم دار کردن آب معدنی و... را از موارد مصرف شیرین بیان برشمرد.

او گفت: مدت زمان، کاشت، داشت و برداشت گیاه دارویی شیرین‌بیان، سه ساله است و بوسیله بذر و قلمه تکثیر می‌شود.

مسئول صنایع تبدیلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: این شهرستان قطب صنایع کشاورزی در استان فارس است و بیش از ۱۰۴ واحد صنعتی در زمینه تولید رب گوجه، شوری، ترشی، صنایع بسته بندی مواد لبنی و ... فعال است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
404 کلیک ها  یکشنبه, 09 خرداد 1400 08:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا