نقش حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار و تعاون اولویت دارد

نقش حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار و تعاون اولویت دارد
   
نقش حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار و تعاون اولویت دارد |||| ||||

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: همه حاکمیت و مردم در ارتقا فرهنگ کار و تعاون فارس نقش دارند.

 
 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری در شورای فرهنگی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به سابقه تهیه سند فرهنگ کار و تعاون این استان افزود: تهیه این سند از سال 1390 کلید خورده و به موجب آن سیمنار علمی در سطح ملی نیز در شیراز برگزار و تعدادی مقاله علمی در زمینه ارتقا فرهنگ کار نیز به دبیرخانه ای که به همین منظور تشکیل شده بود ارسال و حدود ۱۵ مقاله تخصصی علمی سند فرهنگ کار و تعاون این استان تهیه و حدود یکماه پیش کلیات آن در شورای فرهنگ عمومی فارس نیز مصوب و پیش بینی می شود که به زودی بعد از تصویب نهایی به همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی ،انقلابی و مذهبی ابلاغ شود.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز اخیرا از این سند استقبال کرده، اظهار داشت: سند فرهنگ کار و تعاون استان فارس که اکنون مراحل تصویب نهایی را در شورای فرهنگ عمومی می‌گذارند شامل ۶ هدف، ۱۸ استراتژی و ۱۲۲ برنامه عملیاتی است و در این سند وظایف دستگاه های مختلف با جزییات مشخص شده است.
 
مختاری با بیان اینکه همه حاکمیت و مردم در ارتقاء فرهنگ کار نقش دارند،گفت: سند فرهنگ کار و تعاون استان فارس در یک بخش به ضرورت رعایت مولفه های اصلی همانند رعایت نظم و دقت در کار و وقت شناس همگان تاکید دارد.
 
وی افزود: صداقت و امانت داری به همراه سایر موارد باعث تولید ثروت ،ایجاد اشتغال و حتی ارتقا امنیت شغلی و باعث رفع دغدغه های بزرگان نظام و مقام معظم رهبری بویژه در سال تولید،پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه تشکلات کارگری و کارفرمایی در اجرای سند مهم فرهنگ کار و تلاش استان نقش بارزی دارند،گفت: کارفرمایان باید مدیریت حرفه ای در اجرای این سند بکار برده و به این مهم توجه داشته باشند که هر مالک خوب صرفا نمی تواند مدیر خوبی نیز باشد.
 
وی ادامه داد: کارگران نیز باید تلاش بیشتر و بهتری در ارتقا فرهنگ کار به کار برده تا به تولید ثروت بیشتر منجر شود.
 
مختاری تاکید کرد: در سطح استان فارس فرهنگ تفاهم بین کارگر و کارفرما حاکم است و توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که هر گروه گام عملی در راستای اجرای سند فرهنگ کار و تلاش بردارد.
وی معتقد است که کشور ما بیش از اینکه از مشکلات اقتصادی و سیاسی رنج ببرد از مشکل فرهنگی دچار زیان شده است.
 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: اگر می خواهیم در حوزه اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی موفقیتی حاصل شود باید ابتدا به موضوع فرهنگ توجه کرد.
 
وی در ادامه با طرح این سوال که در میان مردم مطرح می‌شود که چرا موضوع بهبود فضای کسب و کار استان به چشم نمی‌آید؟ گفت: وضعیت فارس در سالیان اخیر به نسبت سایر استانهای کشور بهتر شده است و اگر بخواهیم این بهبود وضعیت در سطح جامعه نیز ملموس باشد باید اقدامات منجر به ارتقاء جایگاه کشور در سطح نظام بین الملل شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس توضیح داد: ایران در حوزه فضای کسب و کار از استاندارهای بین المللی عقب است و باید در رقابت با نظام بین الملل این جایگاه را ارتقاء داد.
 
 
**سند فرهنگ کار و تلاش فارس باید نهادینه شود**
 
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این مراسم گفت: این آمادگی وجود دارد که برنامه ریزی برای ارتقا سند فرهنگ کار و تلاش فارس انجام و و اجرای آن را در کارها نهادینه کنیم.
مهرزاد مویدی افزود: مدیریت مطلوب جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس موجب شده که در سالیان اخیر هیچگونه تجمعات کارگران شاغل را شاهد نباشیم.
وی ادامه داد: اگر شوراهای اسلامی کارگری این استان را با ۷ سال قبل مقایسه کنیم در می یابیم که سطح سواد و تخصص در این حوزه افزایش چشمگیری داشته است.
وی تاکید کرد: در پی اجرای سند فرهنگ کار و تلاش میزان بهره‌وری در سطح کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان باید ارتقا یابد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
300 کلیک ها  شنبه, 08 خرداد 1400 16:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا