• ابراهیم عزیزی:

حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند یک طرح جامع است

حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند یک طرح جامع است
   
حل مشکلات جامعه کارگری نیازمند یک طرح جامع است |||| ||||

رئیس مجمع نمایندگان فارس با برخی از مسوولان تشکل های کارگری استان دیدار کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در این دیدار که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، به شنیدن درد دل های جامعه کارگری از زبان اعضای حاضر پرداخت. 
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس پس از شنیدن سخنان نمایندگان تشکل ها و شورای کارگری با تبریک هفته کار و کارگر و تقدیر از زحمات خالصانه کارگران اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات کارگران مربوط به قوانین ناکارآمد بوده که تابع سلایق شده لذا اصلاح قوانین این حوزه یک ضرورت است.
 
او افزود: سیاسی شدن قانون کار موجب شده که جامعه کار و کارگری یک چهارچوب مشخص نداشته باشد و هر دولتی متناسب با سلایق خود و بدون توجه به مشکلات ریشه ای با این جامعه برخورد کند.
 
عزیزی خاطرنشان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است که با همراهی سایر تشکل ها یک طرح جامع و شامل برای جامعه کارگری توسط خود اعضا ارائه شده تا در مجلس مطرح و تبدیل به قانون شود چراکه بسیاری از مشکلات از این مسیر قابل حل است.
 
او خاطرنشان کرد: سایر مشکلات نیز با عارضه یابی و نظارت و پیگیری دستگاههای مسوول حل خواهد شد.
 
عزیزی با بیان اینکه برخی از مشکلات نیز با ارائه اطلاعات صحیح از سوی جامعه کارگری قابل حل و فصل است، افزود: ما باید بدانیم که مشکلات کجاست و پس از آن به رفع آن بپردازیم.
 
او به چند اقدام مجلس در قبال جامعه کارگری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا برای بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز هزار میلیارد ریال تامین بودجه شده است.
 
عزیزی همچنین گفت: افزایش واحدهای درمانگاهی و شعب تامین اجتماعی از دیگر اقدامات خوب در این عرصه بوده است.
 
او افزود: تلاش ما این است که با ایجاد واحدهای بزرگ و محرک استان را به سمت صنعتی شدن ببریم که در نهایت به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد انجامید چراکه در حال حاضر ما صنعت در خور توجهی در استان نداریم که بتوانیم برای جامعه کارگری آن نیز برنامه مدون داشته باشیم.
 
نماینده شیراز و زرقان از پیگیری طرح هایی چون راههای ریلی، ایجاد قطب خودروی برقی کشور در فارس، ایجاد واحد تیتانیوم و ... نیز اشاره کرد و گفت: فاز یک و دو خط ریلی شیراز ،گلگهر به مناقصه رفته و تلاش برای ایجاد کارخانه خودروی برقی نیز با جدیت دنبال می شود.
 
عزیزی از ایجاد یک خط پروپیلن در فارس نیز خبر داد و گفت: دو خط قرار است در کشور راه اندازی شود که یک خط آن با پیگیری مجمع نمایندگان فارس و مصوبه دولت، در استان ایجاد خواهد شد که اشتغال قابل توجهی در استان ایجاد خواهد کرد.
 
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار اعضای حاضر در جلسه به بیان مسایل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.
 
لزوم بیمه کارگران ساختمانی، کم کردن فاصله حقوقی کارگران با تورم واقعی کشور، توجه به کارگران بیکار در شیوع کرونا، سلب شدن اختیار از کارگران ساختمانی و فصلی، رکود تولید به دلیل ورود کالاهای قاچاق، شبهه در کارآمدی کارگزاری های تامین اجتماعی، عدم امنیت شغلی کارگران، اعتراض به حمایت مالی سازمان تامین اجتماعی از فدراسیون فوتبال در حالی که کارگران با مشکلات جدی اقتصادی مواجه هستند و... از جمله مسایل مطرح شده از سوی حاضران بود که به سمع و نظر نماینده شیراز و زرقان و رییس مجمع نمایندگان فارس در مجلس رسید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
237 کلیک ها  شنبه, 11 ارديبهشت 1400 18:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا