طراحی مدلی برای حل مشکل مرغ

طراحی مدلی برای حل مشکل مرغ
   
طراحی مدلی برای حل مشکل مرغ |||| ||||

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ادامه عرضه مطمئن مرغ، مدل تولید قرار دادی نیمچه گوشتی و زنجیره عرضه گوشت مرغ طراحی و پیشنهاد شده است.

به گزارش راستین آنلاین شاهرخ شجری در نشست کارگروه ساماندهی مرغ استان فارس گفت: قطعا با نهایی شدن این مدل عوامل بازار، تشکل ها، اصناف بیشتر درگیر می‌شوند و مسئولیت  تنظیم بازار مرغ در اختیار آنان  قرار می گیرد.

شجری با بیان اینکه در مدلی مذکور کارفرما شامل تشکل ها، اتحادیه ها، واحدهای بسته بندی، کشتارگاه ها، واحدهای تولید خوراک طیور، واحدهای مرغ مادر، واحدهای جوجه کشی و صنایع تبدیلی است، افزود: خدمات بهداشتی، فروش محصول مرغدار، تامین نهاده های تولید از جمله جوجه، نهادهای دامی، دارو با قیمت مناسب را کارفرما در اختیار واحدهای مرغداری قرار می دهند.

شجری با اشاره به اینکه خدمات مذکور در قالب فرم های قراردادی ارائه می شود، افزود: واحدهای مرغداری نیز مرغ را با قیمت مناسب، در زمان معین و با میزان مشخص در اختیار کارفرما قرار می دهد. در نهایت کارفرما مرغ را به وفور و در زمان مناسب به بازار عرضه می کند.

تولید مرغ مناسب است

شجری با اشاره به اینکه مرغ در حال حاضر به اندازه کافی تولید می شود و سود تولید کننده و سایر عوامل در بازار به خوبی دیده شده است، افزود: متاسفانه انحرافات و سودجویی بیش از آنچه که تعیین شده در بعضی از افراد مشاهده و در نتیجه رفاه مصرف کننده  با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه انتظار در صف های طولانی مرغ، در شان مردم شریف ما نیست، اضافه کرد: طبیعی است با هر سودجویی که باعث شود شرافت انسانی مردم زیر سوال برود به عنوان وظیفه شرعی با جدیت برخورد می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ابراز کرد: همگرایی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها وجود دارد و باعث خواهد شد تا زمانی که مدل تولید قراردادی و زنجیره عرضه گوشت مرغ بر نظام تولید حاکم شود مردم شریف در رابطه با تامین مرغ با مشکلی مواجه نباشند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
360 کلیک ها  جمعه, 10 ارديبهشت 1400 18:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا