• یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی:

هیچ افزایش قیمت مرغی در دستور کار نیست

هیچ افزایش قیمت مرغی در دستور کار نیست
   
هیچ افزایش قیمت مرغی در دستور کار نیست |||| ||||

مدیر کل توسعه بازرگانی داخلی کالا های کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ افزایش یا دو نرخی شدن در قیمت مرغ پذیرفته نیست و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد. 

 
به گزارش راستین آنلاین  ابراهیم زارع روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه در کار گروه ساماندهی مرغ فارس تصریح کرد: بر قیمت ۱۷ هزار ۱۰۰ تومان برای مرغ زنده تحویل درب کشتارگاه به دو دلیل تاکید می شود زیرا در تعیین این نرخ قیمت جوجه یک روزه بالاتر از ۴۲۰۰ تومان و نرخ دان بیش از نرخ اعلامی قبلی در نظر گرفته شده است. 
 
او با اشاره به اینکه ۶۵ درصد هزینه تولید در مرغداری ها مربوط به دان است که آن را تامین می کنیم، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته قیمت مرغ کشتار روز افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته این در حالی است که حقوق جامعه کارگری امسال تنها ۳۶ درصد افزایش است از این رو به همین دلیل افزایش قیمتی مد نظر نیست.
 
به گفته وی؛ در تعیین قیمت مرغ با در نظر گرفتن سود سرمایه گردش و هزینه استهلاک مرغداری ها، سود مرغدار نیز لحاظ شده است از این رو قیمت مذکور عادلانه است.
 
او با بیان اینکه با نوسان تولید قیمت جوجه نیز افزایش پیدا می کند، افزود: در سال ۱۳۹۸ نیز مشکلاتی در تامین جوجه یک روزه پیش آمد از این رو وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح مسائل تلاش هایی کرده است که هم اکنون نیز جوجه های نژاد آرین به سرعت وارد چرخه تولید می شود.
 
زارع ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم تا سال آینده وابستگی در تامین جوجه یک روزه برای صنعت طیور را به حداقل برسانیم. 
 
وی بیان کرد: جوجه ریزی در مرغداری های کشور در فروردین ماه گذشته نسبت به اسفند ماه سال قبل با ۱۷ میلیون قطعه افزایش به ۱۲۴ میلیون قطعه رسیده است که این افزایش تقاضا ناشی از دلایل مختلف خصوصا التهاب های بازار طبیعی است؛ با آماده شدن زیر ساخت های لازم میزان جوجه ریزی در کشور به ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه خواهد رسید. 
مدیر کل توسعه بازرگانی داخلی کالا های کشاورزی در معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: تولید مرغ در استان فارس به اندازه کافی است و رقم بسیار خوبی آماده عرضه به بازار است اما نیاز به همگرایی بیشتری در بین متولیان تولید و عرضه است.
 
به گفته زارع؛ باید حضور همزمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در کشتارگاه بیش از پیش باشد تا به طور کامل عرضه مرغ رصد و قیمت ها در کنترل باشد. 
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در تولید مرغ جای هیچ نگرانی نیست، گفت: امیدواریم استان فارس علاوه بر تامین نیاز خود نقش پشتیبانی از نیاز دیگر استان ها را که از قبل بر عهده داشته است کماکان ادامه دهد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
387 کلیک ها  جمعه, 10 ارديبهشت 1400 11:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا