استارتاپ ها راهکاری برای فروش محصولات تولیدی و اشتغالزایی افراد

استارتاپ ها راهکاری برای فروش محصولات تولیدی و اشتغالزایی افراد
   
استارتاپ ها راهکاری برای فروش محصولات تولیدی و اشتغالزایی افراد |||| ||||

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های زنان روستای استان فارس گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی زنان فارس با چهارهزار و ۵۰۰عضو زن روستایی درحال فعالیت و ایجاد اشتغال برای زنان است و تاکنون اقدامات زیادی در راستای توانمندسازی آنان انجام داده است.

 
به گزارش راستین آنلاین  زهرا نبی‌پور گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی زنان فارس با چهارهزار و ۵۰۰ عضو زن روستایی از سال۷۴ با نام شرکت زنان سپیدان شروع به فعالیت کرده است و 
 
به گفته‌ی وی در راستای حمایت از زنان روستایی فعالیت‌هایی همچون تأسیس مهد کودک، ایجاد نانوایی لواش، تأسیس و احداث کارگاه‌های تولید لباس مدارس و لباس‌های بیمارستان، کارگاه‌های تولید لبنیات سنتی، کارگاه تولید لباس‌های یک‌بار مصرف، راه‌اندازی کارگاه صنایع‌تبدیلی برای بسته‌بندی مواد غذایی و سایر محصولات تولیدی روستایی، بسته‌بندی و فروش محصولات روستایی و عرضه در بازار بوده انجام شده است.
 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های زنان روستایی استان فارس ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های شرایط شیوع کرونا و مشکلان فروش در سال۹۹ استارتاپ‌ها و درگاه‌های مجازی ایجاد کردیم تا زنان روستایی بتوانند محصولاتشان را در سطح کشور به فروش برسانند.
 
وی ادامه داد: علاوه‌ بر این برای شرکت‌های متضرر شده از ویروس کرونا به‌صورت محلی غرفه‌های کنترل شده را برگزار کردیم تا آن‌ها محصولات خود را در شیراز به فروش برسانند و از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری کردیم.
 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های زنان روستایی استان فارس تصریح کرد: جزو اولین شرکت‌های زنان بودیم که به تولید سایر ماکیان مثل بلدرچین، بوقلمون و غاز پرداختیم؛ زیرا برای تولید آن‌ها از نهاده‌های دامی کم‌تری استفاده می‌شود، آن هم در شرایطی که اکنون کشور با مشکل تأمین نهاده‌ها مواجه است.
 
نبی‌پور ادامه داد: با توجه به این‌که رهبری امسال را سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نام‌گذاری کرده‌اند، زنان روستایی استان فارس با راهنمایی مسئولان از حداقل امکانات استفاده کردند تا به نتیجه مطلوب در زمینه تولید و توسعه اقدامات خود بپردازند. سعی کردیم که با حداقل استفاده از نهاده به حداکثر تولید برسیم. یکی از این فعالیت‌ها تولید غاز بوده است. غاز در بین سایر ماکیان از نهاده کم‌تری استفاده می‌کند و تخمی که می‌گذارد در بازار کشورهای جنوب خلیج‌فارس خریداری می‌شود و گوشت آن نیز در شمال کشور استفاده زیادی دارد. در صنایع‌دستی نیز زنان روستایی به‌ خصوص در بحث تولید محصولات حصیری فعال هستند.
 
نبی‌پور ادامه داد: در تولید عسل و... نیز پیشتاز بودیم. زنان روستایی را در همه زمینه‌ها وارد عرصه فعالیت تولید کرده‌ایم.
 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های زنان روستایی استان فارس با اشاره به کمبود مرغ در کشور توضیح داد: در برنامه ۱۴۰۰ بحث تولید مرغ بومی را در دست داریم. البته اواخر سال گذشته این برنامه را داشتیم که با توجه به شیوع آنفلوآنزای مرغی اجرای آن به تعویق افتاد. امسال این برنامه را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم تا با همکاری سازمان تعاون روستایی کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم این برنامه را عملیاتی کنیم.
 
نبی‌پور افزود: برای اجرای این طرح باید از نیمچه‌های واکسینه شده ۱۴روزه برای زنان روستایی استفاده کنیم که مرغ بومی پرورش در بازار با نظرات دامپزشکی در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
نبی‌پور گفت: تشکل زنان روستایی علاوه‌بر بهبود شرایط اقتصادی زنان روستایی و ارتقای سطح درآمد آن‌ها می‌توانند در برقراری عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت زنان نقش بسیار زیادی داشته باشد که همین امر باعث می‌شود زنان ما از اعتماد به نفس و بهبود شرایط روحی مناسبی برخوردار باشند و نهایتاً فرزندان با رفتار بهتر و اعتماد به نفس بیش‌تر تحویل اجتماع دهند.
 
وی درباره اقدامات لازم برای برندسازی اشاره کرد: درحال‌حاضر در برندسازی مشکلی نداریم، در گذشته بحث برندسازی در زمینه بهداشت مشکلات زیادی داشت؛ اما اکنون یکسری از استانداردها بهتر شده است.
 
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های زنان روستایی استان فارس افزود: زنان روستایی بهداشت محصول را رعایت می‌کنند،از طرفی تقاضای مردم نسبت به محصولات روستایی زیاد شده و برندسازی محصولات کشاورزی به خوبی انجام می‌شود و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده‌ایم و لبنیات سنتی ما در شرکتی تولید و مجوز بهداشت را گرفته و در بازار بسیار خوب عمل می‌کند.
 
‍ نبی‌پور درباره به دست گرفتن بازار توسط محصولات زنان روستایی توضیح داد: با تولید این محصولات به‌راحتی می‌توانیم وارد بازار شویم. از طریق استارتاپ‌ها و درگاه‌های الکترونیکی به‌راحتی می‌توانیم محصولات را در کل جهان به فروش برسانیم.
 
به گفته این کارآفرین اشتغال زنان، مهم‌ترین راهکار رفع موانع تولید اول از همه این است که بازار را بشناسیم و بدانیم درحال‌حاضر نیاز بازار چه چیزی است و این‌که نیاز مردم چه هست، نه این‌که در ابتدای امر چیزی را تولید کنیم که مردم به آن نیاز نداشته باشند و مواد اولیه آن هم در دسترس نباشد. اگر این موارد را مدنظر داشته باشیم به‌راحتی تولید خواهیم داشت و عرضه محصولاتمان هم به‌خوبی انجام می‌شود.
 
نبی‌پور در پایان گفت: با تولید درست می‌توانیم تقاضا را در دست خودمان بگیریم
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
659 کلیک ها  دوشنبه, 30 فروردين 1400 13:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا