محرومیت زدایی و توسعه شهرستان شیراز در سایه تلاش و مدیریت جهادی 

محرومیت زدایی و توسعه شهرستان شیراز در سایه تلاش و مدیریت جهادی 
   
محرومیت زدایی و توسعه شهرستان شیراز در سایه تلاش و مدیریت جهادی  |||| ||||

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز اهم فعالیتهای یکساله بنياد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان در سال گذشته را تشریح کرد و با گرامیداشت 21 فروردین سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل و تاسیس بنیاد مسکن و همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی تولید ابراز داشت : چرخ توسعه و محرومیت زدایی در مناطق مختلف این شهرستان به گردش در آمده است و گام های قابل توجه در این راستا برداشته شده است.

به گزارش راستین آنلاین  مسعود صف شکن با بیان اینکه از همه ظرفیت های قانونی برای اجرای طرح های توسعه در این شهرستان بهره گیری می شود اظهار داشت : بنیاد مسکن در سالی که گذشت کار بازنگری و بروز رسانی طرح هادی 40روستای حریم شهر را انجام داده است و فعالیت های قابل توجه در خصوص جلوگیری از ساخت وسازهای خارج از طرح هادی روستا را دنبال کرده است.
 
به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز اجرای پروژه بهسازی درروستاهای سلطان آباد –قلعه دودمان – قلعه چوبی –قلات –شوراب –کیان آباد –گودگپ -ملک آباد – چهل چشمه – زنگنه نیز در سال گذشته بااعتباری بالغ بر 28300میلیون ریال انجام شده است.
مهندس صف شکن همچنین از صدور تعداد 50هزار و 973جلد سند مالکیت درسطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد واملاک نواحی مختلف شهرستان شیراز خبر داد و گفت: تعداد 950جلد سند مالکیت درسال 1399 صادر شده است .
 
وی با بیان اینکه تهیه نقشه ثبتی 91 روستای شهرستان شیراز نیز در دستور کار است گفت: در سال جاری صدور 420جلد سند مالکیت شهری وروستایی جهت متقاضیان دریافت سند مالکیت در دستور کار است.
 
صف شکن با شتریح عملکردها در حوزه مسکن روستایی هم گفت: ساخت منازل مقاوم دربرابر حوادث طبیعی درروستاها ، ایجاد اشتغال درروستا جهت استاد کاران وکارگران ساختمانی ، تبدیل محیط غیر بهداشتی روستا به محیط بهداشتی وقابل سکونت ، تلاش درحفظ هویت معماری بومی روستایی ، توزیع عادلانه اعتبارات بانکی درمسکن روستایی ، ثبیت مالکیت وازبین بردن اختلافات ملکی و ایجاد روحیه امنیت وتغییرنگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی و همچنین ایجاد ثبات سکونت ،درروستا وجلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر از جمله مزایای اعطای اسناد مالکیت و اجرای طرح های توسعه است .
 
وی از پرداخت 10هزار و 378 فقره تسهیلات مقاوم سازی از طریق بانکهای عامل از سال 1387 تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و گفت: نظارت بر ساخت وسازوارائه خدمات فنی،جهت 10 هزار و 401باب منزل مسکونی ساخته شده درروستاهای شهرستان شیراز،با نظارت کامل از طریق ،ناظرین این بنیاد انجام پذیرفته است.
 
وی فعالیتهای انجام شده درحوزه واگذاری زمین را هم بیان کرد و گفت: به صورت کلی تا کنون تعداد 2598قطعه زمین درروستاهای شهرستان شیرازجهت ساخت منازل مسکونی به متقاضیان واگذار گردیده است. فعالیتهای واگذاری زمین درسال 1399 نیز 214 قطعه بوده است .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
477 کلیک ها  سه شنبه, 24 فروردين 1400 11:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا