تمدید خودکار اجاره نامه‌های املاک در سال ۱۴۰۰

تمدید خودکار اجاره نامه‌های املاک در سال ۱۴۰۰
   
تمدید خودکار اجاره نامه‌های املاک در سال ۱۴۰۰ |||| ||||

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز گفت: قرارداد‌های اجاره در سال ۱۴۰۰ به دلیل شیوع کرونا تمدید می‌شود.

عقیل یزدان پناه نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز بیان کرد: قرارداد‌های اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید می شود و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

او، بیان کرد: هر مستاجری که مهلت اجاره نامه اش تمام شده باشد با قید ۲۰ درصد افزایش اجاره بها در شیراز و ۱۵ درصد در سایر شهر‌های استان، می‌تواند  اجاره‌نامه خود را دوباره تمدید کند و نیازی به اسباب کشی نیست.
 
یزدان پناه با اشاره به اینکه تصمیم  بخشنامه شهریور ماه سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه، افزایش اجاره بها برای تهران ۲۵ درصد، مراکز استان‌ها و کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است که صاحبخانه حق مطالبه بالاتر از این رقم را ندارد.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز با بیان اینکه صاحبخانه فقط به ۴ شرط می‌تواند حکم تخلیه منزل مستاجر را بگیرد، ادامه داد: چنانچه مالک فرزند ارشد ذکور در شرف ازدواج باشد و مستاجر اجاره بهایش را پرداخت نکرده است و مشکل اخلاقی  برای مالک ایجاد کرده  و یا آن که مالک ملکش را فروخته و به طور قطعی آن را انتقال داده  می‌تواند حق تخلیه منزل را بگیرد که در  غیر این صورت مالک نمی‌تواند مستاجر را جواب کرده و او را مجبور به اسباب کشی کند.

او، افزود:  پارسال اجاره بها در شیراز به طور میانگین بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفت و به سختی در حاشیه‌های مناطق پایین شهر شیراز یک واحد ۷۰ متری با رهن ۱۰ میلیون تومانی و اجاره یک میلیون تومانی پیدا می‌شود که این رقم در مناطق شمال شهر شیراز به ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۴ میلیون تومان اجاره بها هم می‌رسد.

یزدان پناه، اضافه کرد:  ۶۰ تا ۷۰ درصد سبد هزینه‌ای خانوار‌ها اجاره بها است که کمر قشر ضعیف جامعه زیر هزینه‌های سنگین اجاره خم شده و باید فکری برای این وضعیت شود.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
675 کلیک ها  دوشنبه, 16 فروردين 1400 13:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا