خسارت میلیونی باد و طوفان به زیر بخش کشاورزی کوار

 در پی بروز طوفان در شهرستان کوار به دستور ویژه فرماندار شهرستان در خصوص تشکیل اکیپ‌های ارزیابی خسارت و حضورکارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در برآورد اولیه در سطح باغات و گلخانه ها میزان بیش از 368هزارو850میلیون ریال خسارت وارد شده است که در گزارش نهایی احتمال افزایش خسارت نیز وجود دارد.

 
به گزارش راستین آنلاین کارشناس مسئول گلخانه های شهرستان کوار گفت : در اثر وزش باد و طوفان و گرد و خاک در روز بیست و یکم و بیست و دوم اسفند ماه بیش از368 هزارو850 میلیون ریال به مزارع کشاورزی خسارت وارد شده است.
 
  مهسا برزویی بیان کرد: در اثر طوفان و گرد و خاک در روزهای آخر سال ۹۹ خسارت به قسمت‌هایی از زیر بخش‌های کشاورزی از جمله گلخانه ها و باغات این شهرستان وارد شده است . 
 
 وی تصریح کرد: بیش از یک هزارو 350 میلیون ریال خسارت وارده مربوط به گلخانه های گل رز و سبزی و صیفی بخش مرکزی و طسوج شهرستان می باشد و مابقی مربوط به 700 هکتار ازباغات سیاه درخت است. 
 
وی با اشاره به اینکه درصد خسارت در گلخانه ها از 10 تا 50 درصد در سطح شهرستان بوده است بیان کرد: در مجموع به طور میانگین به گلخانه ها شهرستان 30 درصد خسارت وارد شده است.
 
برزویی اظهار کرد: موضوع طوفان وبارش شدید و خسارت وارده به محصولات کشاورزی شهرستان بلافاصله به مسئولان استانی ستاد بحران استانداری در ساعات اولیه منعکس شده است. 
 
در انتها به بهره بردارارن بخش کشاورزی و دامپروری تاکید میگردد جهت جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی، محصولات و تاسیسات خود را بیمه کنند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
687 کلیک ها  سه شنبه, 26 اسفند 1399 08:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا