خسارت هزار میلیاردی سرما به مزارع و باغ های فارس

خسارت هزار میلیاردی سرما به مزارع و باغ های فارس
   
خسارت هزار میلیاردی سرما به مزارع و باغ های فارس |||| ||||

میزان خسارت سرما به مزارع و باغ‌های فارس هزارمیلیارد تومان برآورد شد.

 به گزارش راستین آنلاین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: برآوردهای اولیه بیانگر این مطلب است که سرمای اخیر خسارت یک هزار میلیارد تومانی به باغ‌ها و مزارع کشاورزی استان وارد کرده است.

محمود رضایی کوچی، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به سفر روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران کشور به فارس و بررسی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در این استان افزود: خسارت‌های وارد شده عمدتا به حوزه باغ های مرکبات در شرق استان وارد شده و در مجموع حدود ۳۰ هزار هکتار از باغ ها حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار آسیب شده‌اند.

وی ادامه داد: بر همین اساس بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، قیرو کارزین و فیروزآباد با هدف بررسی میزان خسارت‌های وارده انجام شد و نتایج ارزیابی‌ها را نیز به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه منتقل کردیم که امیدواریم امکان حمایت از کشاورزان و باغداران فراهم شود.

او اظهار داشت: این حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات و مهلت دهی به کشاورزان برای پرداخت قسط وام صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: کشاورزان هم باید از طریق جهاد کشاورزی به سمت الگوهای کشت مقاوم‌تر و الگوهای ترکیبی بروند تا خسارت‌های احتمالی کاهش یابد.

رضایی افزود: علاوه بر بحث سرمازدگی و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و همچنین هجوم ملخ‌ها نیز بررسی و دنبال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
645 کلیک ها  چهارشنبه, 08 بهمن 1399 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا