تولید بیش از۴۰۰ هزار شاخه گل آنتوریوم در مرودشت

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه ۴۲۰ هزار شاخه گل زینتی آنتوریوم در این شهرستان خبر داد و گفت: مرودشت مقام اول تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان فارس را داراست.

به گزارش راستین آنلاین  سمیه کارگر با بیان اینکه این گل های زینتی و کمیاب در ۳۵۰۰ متر فضای مسقف و در سه واحد گلخانه ای در این شهرستان تولید می شود، اظهار کرد: در هر متر مربع زمین سالانه ۱۲۰ شاخه گل آنتوریوم تولید می شود.
کارگر با اشاره به اینکه این گل ها تقریبا گران هستند و علاقه مندان خاصی دارد، افزود: آنتوریوم تولیدی در مرودشت به منظور استفاده در سالن های کنفرانس و جلسات به تهران ارسال می شود. 
به گفته کارگر، ماندگاری بر روی بوته، ماندگاری پس از جدا شدن از بوته، مقاومت به آفات و بیماری ها و صرفه اقتصادی بالا از ویژگی های بارز پرورش این گل است.
 
او با تاکید بر اینکه اگر این گل با شیوه صحیح نگهداری و مدیریت شود تقریبا دائمی هستند، خاطر نشان کرد: بوته مادری آنتوریوم از کشور هلند وارد می شود و تکثیر آن بصورت پاجوش و جابجایی در محیط های دیگر انجام می شود.
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه آبیاری در زمان استراحت و خواب گیاه تا حد امکان کاهش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و میزان آبیاری درفصل زمستان کاهش می یابد.
وی یادآور شد: آنتوریوم گیاهی هست که در دمای معمول اتاق (۲۰ تا۳۰ درجه سانتی گراد) به خوبی رشد می کند و با توجه به حداقل و حداکثر دمای این شهرستان توسعه آن به خوبی امکان پذیر است و کنترل دمای محیط به سهولت انجام می شود.
کارگر افزود: این گیاه به محل گرم و خشک بسیار حساس هست و اگر در بهار و تابستان دمای محل نگهداری خیلی گرم و خشک شود موجب توقف رشد خواهد شد.
این کارشناس یادآور شد: در شهرستان مرودشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه وجود دارد که ۱۰ هکتار آن به تولید انواع گل اختصاص دارد.
گل آنتوریوم ، از گل‌های مناطق گرمسیری است که در جنگل‌ها و در زیر درختان رشد می‌کند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
617 کلیک ها  یکشنبه, 21 دی 1399 17:50
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا