کشت گیاه دارویی سیاهدانه برای اولین بار به صورت ریزکارنده در خفر

کشت گیاه دارویی سیاه دانه با استفاده از دستگاه ریز کارنده کلزاکار در روستای تادوان برای اولین بار در شهرستان خفر انجام شد. 


به گزارش راستین آنلاین توسط اداره تولیدات گیاهی و اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خفر برای اولین بار گیاهان دارویی سیاهدانه  با استفاده از کلزا کار در شهرستان خفر کشت شد. 

منجوکار مسئول اداره تولیدات گیاهی گفت: امسال کشت گیاهان دارویی در شهرستان خفر نسبت به سالهای گذشته افزایش بسیار بالایی داشته به گونه ای که از سطح زیر کشت 30 هکتار به 270 هکتار رسیده است. 

او افزود :ما با انتخاب کشاورز پیشرو و داوطلب در جهت مکانیزه کردن کشت این محصولات برای اولین بار کشت مکانیزه این محصول را آغاز کردیم و محصول انتخابی نیز سیاهدانه است.

همچنین  خواجه پور مسئول اداره ترویج اضافه کرد که با آموزش دادن کشاورز پیشرو میزان بذر لازم برای کشت سیاهدانه از 12 کیلو در هکتار به 8 کیلو در هکتار رسانده ایم. 

او اظهار کرد :در حال حاضر مزرعه آقای اصغر افتخار منش به عنوان پایلوت اصلی انتخاب و با این روش میزان آب مصرفی نیز کاهش خواهیم داد. 

خواجه پور در ادامه بیان کرد: ما میتوانیم با کشت گیاهان دارویی کم توقع نسبت به آب از منابع کم آب هم استفاده بهینه داشته باشیم و مزارعی که در اثر کم آبی رها شده اند به چرخه کشت برگردانیم و درآمد کشاورزان را به حد عالی برسانیم. 

افتخارمنش کشاورز پیشرو در کشت مکانیزه گیاه دارویی نیز گفت:  عقیده دارم که کشتهای مکانیزه بسیاری از کارهای مزرعه ای را راحت تر میکند و عملکرد آن نسبت به کشت سنتی نیز بهتر خواهد بود. 

او افزود :با راهنمایی مسئولین جهاد کشاورزی کشت سیاهدانه را به صورت مکانیزه در سطح 6 هزار متر مربع انتخاب کردم و در سالهای آتی نیز به کشت سایر محصولات به صورت مکانیزه اقدام خواهم کرد تا سایر کشاورزان نیز در این مسیر ادامه کار را انجام دهند و با هزینه های کمتری اقدام به کشت کنند.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
971 کلیک ها  جمعه, 19 دی 1399 15:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا