تولید 4 هزار تن چغندرقند از مزارع شیراز  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت :پس از وقفه ای چندساله با پیگیریهای انجام شده در سال جاری سطحی معادل ۱۲۱ هکتار از مزارع شهرستان شیراز به کشت چغندر قند با استفاده از بذر موریل فرانسوی اختصاص یافت که به دلیل مشکلات فنی حدود ۴۰ هکتار به بهره برداری نرسید.

 
به گزارش راستین آنلاین شیراز ذبیح اله سیروسی تصریح کرد :از این مزارع میزان ۴۲۱۲ تن محصول چغندرقند با عیار ۱۶٪ بدست آمده و افت محصول تولید شده ۳/۵تا ۱۰ درصد بوده است . 
 
او اظهار کرد  :کشت چغندرقند در تناوب زراعی با غلات و افزایش حاصلخیزی خاک های زراعی شهرستان شیراز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با همکاری کارخانه قند کوار و برگزاری جلسات فنی با آنان همراه با توجیه اقتصادی برای کشاورزان , پیگیری توسعه کشت این محصول استراتژیک از اولویت‌های کاری واحد زراعت این مدیریت است. 
 
او  خاطرنشان کرد :توسعه این گیاه صنعتی میتواند علاوه بر استقلال تولید شکر،چرخ کارخانجات قند را به حرکت در آورده و اشتغال ایجاد کند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
313 کلیک ها  دوشنبه, 15 دی 1399 12:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا