رونق کشت گیاه دارویی سیاهدانه در کوار

کارشناس مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه کاشت گیاهان دارویی متناسب با اقلیم شهرستان در دستور کار قرار دارد ،از کشت مکانیزه بالغ بر ۵۰ هکتار سیاهدانه در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین لیلا جعفری گفت:کشت سیاهدانه از سال قبل برای اولین بار در شهرستان آغاز شد و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد :عملکرد تولید این گیاه دارویی در هکتار به طور متوسط ۱ تن است که پیش بینی می شود بیش از ۵۰ تن محصول از این مزارع برداشت و روانه بازار گردد.
 
سیاهدانه از خانواده آلاله و یکساله است که دانه ها و روغن آن هردو به عنوان مکمل غذایی و دارو مورد مصرف قرار می گیرد. خواص دارویی آن در درمان بسیاری از بیماریها از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی کم خونی، سنگ کلیه،بیماری های پوستی است.
 
دادکاشت سیاهدانه علاوه بر ایجاد امکان رعایت تناوب زراعی در مزارع و اصلاح خاک باعث افزایش بهره وری، درآمد مناسب و درنتیجه ارتقای معیشت و رونق اقتصادی کشاورزان می شود. 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
314 کلیک ها  یکشنبه, 14 دی 1399 13:59
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا