قیمت های جدید خودرو و تاثیرات آن بر بازار فروش

از روز سه‌شنبه پس از اعلام نظر شورای رقابت و اعلام فرمول جدید برای قیمت‌گذاری بخشی از خودروها، بازار کمی دچار نوسان شد که پنجشنبه فروکش کرده است.

به گزارش راستین آنلاین پس از صحبت‌های روز گذشته رئیس بازرسی کل کشور، بازرس کل وزارت صمت و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی براینکه قیمت‌ها بایستی مجدد تجدیدنظر شود، جوی روانی ایجاد شد .

به همین دلیل  برخی از دارندگان خودرو که پس از جلسه شورای رقابت، احساس کردند تصمیم شورای رقابت می‌تواند تاثیر صعودی در قیمت‌ها داشته باشد، از عرضه خودرو به امید صعودی شدن قیمت‌ها، خودداری کرده بودند، اما مجدد جو روانی ایجاد شده فروکش کرد و از امروز مجدد فروشنده شده‌اند.

موتمنی گفت :در هر صورت افرادی که خودرو در اختیار دارند، به دنبال بهانه  فضاسازی هستند.

او ادامه داد :آن نوسان افزایشی ایجاد شده پس از جلسه شورای رقابت ناشی از تاثیرات روانی بود که پس از صحبت‌های روز گذشته سازمان بازرسی کشور مبنی بر تجدید نظر و شرط افزایش تولید، فروکش کرد. بعید به نظر می‌رسد فرمول جدید اجرایی شود؛ اگر هم اجرایی شود، بازهم تاثیری در بازار آزاد نخواهد داشت؛ اگر قرار باشد که عرضه بیشتر شود، قیمت‌ها در بازار آزاد به زیر قیمت‌های مصوب شرکت خواهد آمد. براین اساس تنها سوددهی افرادی که در خودرو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، پایین خواهد آمد. در بازار به دلیل اینکه تنها از نوسان ارز دچار تغییر  می‌شود، تا زمانی که ارز نوسان نداشته باشد، ثبات ایجاد خواهد شد.    

 موتمنی با بیان اینکه طبق انتقادهایی که وجود داشته، ممکن است فرمول جدید اجرایی نشود، گفت: شرط اجرایی شدن فرمول جدید شورای رقابت، افزایش تولید است. اگر تولید بیشتر شود، باتوجه به اینکه خریدار در بازار کم است، قیمت‌ها نیز پایین خواهد آمد. علاوه‌براین آزادسازی قیمت بدین شکل‌ها چندان منطقی و واقعی نیست؛ زمانی آزادسازی قیمت به معنای واقعی شکل خواهد گرفت که واردات آزاد باشد، بازار رقابتی شکل گیرد تا خریدار تصمیم بگیرد چه خودرویی را با چه کیفیت و قیمتی خریداری کند؛ شرایط فروش، کیفیت و قیمت در نظر گرفته می‌شود و آن زمان است که آزادسازی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1009 کلیک ها  جمعه, 12 دی 1399 10:53
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا