• مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

افزایش دو برابری توزیع بذر گندم گواهی شده در مرودشت

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۷۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین عزیز رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته بذور خریداری شده توسط کشاورزان ۳۳۰۰ تن بود، اظهار کرد: تاکنون میزان گندم بذری توزیع شده بیش از دو برابر کل بذر توزیع شده در سال گذشته است.
 

او بیان کرد: علاوه بر بذور گواهی شده ۱۵۰۰ تن نیز از ارقام مادری و "پرورشی سه"به پیمانکاران بذری تحویل شده است که به منظور تولید رقم گواهی شده در سال آینده استفاده خواهد شد.

رحیمی افزود: بذور توزیع شده از ارقام سیروان، چمران ۲، برات، بهاران، تیرگان، طلایی، مهرگان، سارنگ، ترابی، پیشتاز، آفتاب، و میزان کمی نیز دانه مرغوب ضدعفدنی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت گندم معمولا در مرودشت از نیمه آبان آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بسته به شرایط آب و هوایی و پراکنش بارندگی ها تا اواسط دی ماه نیز کشت تاخیری انجام هواهد شد.
 
رحیمی، عملكرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و ساير بيماري هاي برگي، مقاومت به ورس، مقاومت به ريزش دانه، يكنواختي، همرسي و زودرسي و مقاومت به خشكي آخر فصل، از اهم مزاياي ارقام بذر هاي معرفي شده عنوان کرد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به فروش بذور گواهی شده و مادری با قیمت های مصوب، تاکید کرد: چنانچه بذور گواهی شده دارای لیبل مهمور مرکز تحقیقات کشاورزی در محلی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد غیر قانونی است و توسط جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی بررسی و برخورد می شود.
 
مرودشت با کشت بیش از 90 هزار هکتار گندم و جو بزرگترین تولید کننده این محصولات دراستان فارس است و 75 درصد بذر گندم مورد نیاز استان نیز در این شهرستان تولید می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
370 کلیک ها  سه شنبه, 25 آذر 1399 13:08
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا