جزئیات افزایش تسهیلات کرونایی فعالین گردشگری فارس اعلام شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اعلام جزئیات طرح افزایش تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده از کرونا این استان گفت: واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری این استان می‌توانند حداکثر تا سقف 900 میلیون تومان از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا بهرمند شوند.

 
به گزارش راستین آنلاین سهراب مختاری در این باره افزود: باتوجه به مشکلاتی که در حوزه گردشگری با افزایش نرخ و سهمیه بندی بنزین از آبانماه 98 و در پی آن شیوع کرونا بوجود آمد، عملا بیشترین ضربه در سطح این استان به حوزه گردشگری وارد آمد.

وی اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا به موجب درخواست های زیاد خصوصا از استان فارس، با هدف کمک به واحدها و تاسیسات گردشگری،مقرر شده میزان تسهیلات حمایتی دولت به این واحدها افزایش یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بیان کرد: متقاضیان حوزه گردشگری اگر در سامانه موسوم به جانا به آدرس myst.mcth.ir و یا سامانه تا به آدرس ta.mcth.irثبت نام کرده اند اطلاعات آنها در اختیار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس قرار خواهد گرفت و متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند نیز باید سریعا اقدام به انجام این کار کنند.

وی اظهار داشت: مهلت ثبت نام فعالین حوزه گردشگری در این سامانه ها برای بهرمندی از تسهیلات کرونا تا پایان آذرماه 99 تعیین شده است.

مختاری تاکید کرد: مبلغ جديد تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا مرتبط با حوزه گردشگری بین 16 تا 900 میلیون تومان با نرخ سود 12 درصد است.

وی تصریح کرد: تسهیلات پیش بینی شده برای راهنمایان گردشگری 20 میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی 150 تا 300 میلیون تومان، شرکت های حمل و نقل گردشگری 80 میلیون تومان ، موسسات آموزشی گردشگری 60 میلیون تومان ،ارزیابان و عوامل تطبیق 16 میلیون تومان، شرکت های عامل تطبیق 50 میلیون تومان ،اقامت گاه های بوم گردی و گردشگری سنتی هم براساس تعداد اتاق و درجه واحد بین 80 تا 200 میلیون تومان ،هتل ها براساس ستاره و تعداد اتاق بین 200 تا 900 میلیون تومان ،مهمانپذیر و هتل آپارتمان نیز براساس درجه و تعداد اتاق نیز از 200 تا 350 میلیون تومان و سفره خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی نیز براساس نوع درجه بین 100 تا 350 میليون تومان خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: واحدهای گردشگری که قبلا از تسهیلات کرونا استفاده کرده اند می توانند مجددا در سامانه های ذکر شده ثبت نام و مابه تفاوت تسهیلات از طریق نظام بانکی به آنها پرداخت خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: سامانه ذکر شده می‌تواند میزان تسهیلات متناسب با نوع فعالیت را محاسبه کند اما اگر متقاضی خواهان مبالغ کمتری باشد این امکان نیز پیش بینی شده است.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
228 کلیک ها  دوشنبه, 10 آذر 1399 14:58
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا