تولید بیش از هزار و 200 تن کنجد در کازرون 

  مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با پایان برداشت کنجد از مزارع این شهرستان، بیش از هزار و 200تن کنجد تولید شد.

 
به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی ابراز کرد: در سال جاری، 1000 هکتاراز اراضی این شهرستان، زیرکشت دانه روغنی کنجد قرار گرفت که این سطح نسبت به سال گذشته 300درصد افزایش داشته است.
 
او با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب های تولید کنجد استان فارس است، تصریح کرد: تمامی کشت کنجد در این شهرستان به صورت بی خاک ورزی یا کم خاک ورزی انجام شده است که نقش مهمی در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.
 
رشیدی افزود: نیاز آبی کم، سازگاری با شرایط آب و هوایی، دوره رشد کوتاه، جایگزینی مناسب برای ذرت دانه ای، کاهش هزینه های عملیات خاک ورزی و قیمت مناسب برای فروش باعث افزایش سطح زیر کشت این محصول در شهرستان کازرون شده است.
 
او فرآوری گیاه کنجد در شهرستان و بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در زمینه تولید حلوا، ارده، و سایر فراورده های کنجدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی را دارند، می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: داراب ۲، دشتستان و محلی از ارقام کنجد در این شهرستان است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
250 کلیک ها  شنبه, 08 آذر 1399 11:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا