کشت پاییزه گندم در کازرون آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با شروع بارندگی‌های پاییزی پیش بینی میشود34هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد. 

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی اظهار داشت: کشت گندم در شهرستان کازرون از اواخر آبان ماه آغاز و تا اواخر اذر ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 28هزار هکتار گندم دیم و 6000 هکتار گندم آبی در کازرون کشت خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود بیش از 70 هزار تن محصول گندم در شهرستان کازرون تولید شود.
 
او تامین بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم را مهمترین دغدغه کشاورزان شهرستان کازرون عنوان و بیان کرد: افزایش قیمت برخی کودهای وارداتی از جمله کود فسفات و پتاس سبب نارضایتی کشاورزان و عدم مصرف این کودها شده که در نهایت موجب کاهش میزان تولید محصول خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ارقام گندم کشت شده در این شهرستان سیروان، دهدشت،کوهدشت، شیرودی، چمران2، تیرگان، برات و کریم است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
395 کلیک ها  یکشنبه, 02 آذر 1399 09:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا