رویکرد های علمی، پژوهشی تمدن مهم تعلیم و تربیت / ایجاد فضای هم افزایی و نشاط علمی در قشر فرهیخته ی جامعه

رویکرد های علمی، پژوهشی تمدن مهم تعلیم و تربیت / ایجاد فضای هم افزایی و نشاط علمی در قشر فرهیخته ی جامعه
   
رویکرد های علمی، پژوهشی تمدن مهم تعلیم و تربیت / ایجاد فضای هم افزایی و نشاط علمی در قشر فرهیخته ی جامعه |||| ||||

راستین آنلاین :دبیر محتوایی همایش ملی علمی، پژوهشی فتح الفتوح تعلیم و تربیت تمدنی درباره ی هدف از برگزاری این همایش گفت :بشریت تاکنون با رویکردها و approach های مختلفی تمدن های مورد نظر خود را ساخته است. 

 
او افزود :گاهی با رویکرد اقتصادی و مشتری مدار گاهی با رویکرد های انسان شناختی و روان شناختی مثل امیدمداری، یا رفتارمداری و گاهی نیز بشریت از رویکرد علمی و پژوهشی این مهم را انجام داده است .
 
 
همچنین با توجه به بند اول بیانیه ی گام دوم یعنی پیشرفت در عرصه ی علم و پژوهش ، ضرورت اولیه و مهم ما در راستای جهانی سازی ایجاد فضای هم افزایی و نشاط علمی در قشر فرهیخته ی جامعه و بعد سرریز آن به سمت عموم جامعه است .  
 
این نشاط علمی عامل اصلی تولید علم و شکل گیری اقتدار برای جامعه است .
 
ما امروز نیازمند گره گشایی در زمینه های مختلف به دستان توانمند عالمان و دانشمندان خود هستیم .
به اعتقاد ما گام اول این نشاط و تولید علمی باید در زمینه ی انسان شناسی و تربیت رقم خورده و با تحولی در این عرصه شروع شود .
 
در نتیجه هر تمدنی که بتواند فتوحات خود را در زمینه ی انسان سازی و تربیت گسترش دهد عمق استراتژیک بیشتری نسبت به فتوحات سرزمینی و جغرافیایی پیدا خواهد کرد .  
 
لذا در این راستا قدم در راه برگزاری همایش و هماوردی علمی در زمینه ی تعلیم و تربیت با شاخصه ی تمدنی و تمدن سازی گذاشته ایم تا بتوانیم هر چه بیشتر در جهت رسیدن به انسان انقالب اسالمی به راه حل های نوینی نائل شویم .  
 
همچنین دبیرهمایش ملی فتح الفتوح تعلیم و تربیت تمدنی در ارتباط با محتوای همایش گفت : این همایش با چهار منظور اساسی در 8 محور ایجاد جوشش فکر و نشاط علمی در عرصه ی تعلیم و تربیت، رفع نیازهای روز تربیتی با توجه به وضعیت کرونا، تولید بانک ایده با استفاده از افکار متنوع پژوهشگران، ایجاد فضای رقابت و تضارب آراء بین اندیشه ها و راهکارهای مختلف، ایجاد بستر برای ظهور و بروز علم و تبدیل شدن به عمل و کارآفرینی در عرصه ی تعلیم و تربیت ، تربیت تمدنی، نقش روان شناسی و حقوق درتربیت، تربیت فنی و حرفه ای در راستای تولید محصول، تربیت بدنی و انسان تمدنی، نقش شیوه های آموزش و تعلیم در تربیت تمدنی، گفتمان سازی و تربیت انسان تمدنی  
، نقش دین و معنویت در تربیت انسان تمدنی، 
 نقش اقتصاد و انرژی در تربیت انسان تمدنی در نظر گرفته است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
407 کلیک ها  یکشنبه, 02 شهریور 1399 20:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا