او افزود :گاهی با رویکرد اقتصادی و مشتری مدار گاهی با رویکرد های انسان شناختی و روان شناختی مثل امیدمداری، یا رفتارمداری و گاهی نیز بشریت از رویکرد علمی و پژوهشی این مهم را انجام داده است .
همچنین با توجه به بند اول بیانیه ی گام دوم یعنی پیشرفت در عرصه ی علم و پژوهش ، ضرورت اولیه و مهم ما در راستای جهانی سازی ایجاد فضای هم افزایی و نشاط علمی در قشر فرهیخته ی جامعه و بعد سرریز آن به سمت عموم جامعه است .
این نشاط علمی عامل اصلی تولید علم و شکل گیری اقتدار برای جامعه است .
ما امروز نیازمند گره گشایی در زمینه های مختلف به دستان توانمند عالمان و دانشمندان خود هستیم .
به اعتقاد ما گام اول این نشاط و تولید علمی باید در زمینه ی انسان شناسی و تربیت رقم خورده و با تحولی در این عرصه شروع شود .
در نتیجه هر تمدنی که بتواند فتوحات خود را در زمینه ی انسان سازی و تربیت گسترش دهد عمق استراتژیک بیشتری نسبت به فتوحات سرزمینی و جغرافیایی پیدا خواهد کرد .
لذا در این راستا قدم در راه برگزاری همایش و هماوردی علمی در زمینه ی تعلیم و تربیت با شاخصه ی تمدنی و تمدن سازی گذاشته ایم تا بتوانیم هر چه بیشتر در جهت رسیدن به انسان انقالب اسالمی به راه حل های نوینی نائل شویم .
همچنین دبیرهمایش ملی فتح الفتوح تعلیم و تربیت تمدنی در ارتباط با محتوای همایش گفت : این همایش با چهار منظور اساسی در 8 محور ایجاد جوشش فکر و نشاط علمی در عرصه ی تعلیم و تربیت، رفع نیازهای روز تربیتی با توجه به وضعیت کرونا، تولید بانک ایده با استفاده از افکار متنوع پژوهشگران، ایجاد فضای رقابت و تضارب آراء بین اندیشه ها و راهکارهای مختلف، ایجاد بستر برای ظهور و بروز علم و تبدیل شدن به عمل و کارآفرینی در عرصه ی تعلیم و تربیت ، تربیت تمدنی، نقش روان شناسی و حقوق درتربیت، تربیت فنی و حرفه ای در راستای تولید محصول، تربیت بدنی و انسان تمدنی، نقش شیوه های آموزش و تعلیم در تربیت تمدنی، گفتمان سازی و تربیت انسان تمدنی
، نقش دین و معنویت در تربیت انسان تمدنی،
نقش اقتصاد و انرژی در تربیت انسان تمدنی در نظر گرفته است.