نوروز امسال ۳ و نیم میلیون ایرانی به فارس سفر کردند

  مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه این استان رکورددار تعداد گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال بوده است، مجموع گردشگرانی که به فارس سفر کرده‌اند را حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : سید مجتبی علوی اردکانی دوشنبه ۱۴ فروردین به خبرنگاران گفت: از ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ و آغاز سفرهای نوروزی تا ۱۱ فروردین، بالغ بر ۳ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر به فارس سفر کردند.

علوی‌اردکانی ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲ میلیون مسافر در شهر شیراز اقامت داشتند و پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان و اماکن مذهبی این شهر، از اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری نیز بازدید کردند.

عضو ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال نیز از بین اماکن و مجموعه‌های تاریخی، حافظیه با ۳۸۷ هزار و ۹۲۱ بازدید، بیشترین آمار به لحاظ تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

علوی‌اردکانی خاطرنشان کرد: طی این ایام مجموعه جهانی تخت‌جمشید با ۲۶۷ هزار و ۹۲۲ نفر ، سعدیه با ۲۴۵ هزار و ۹۳ نفر، ارگ کریمخان با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر، بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

انتهای پیام /  108
319 کلیک ها  دوشنبه, 14 فروردين 1402 12:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا