گشایش دو اقامتگاه سنتی و بومگردی در شیراز

گشایش دو اقامتگاه سنتی و بومگردی در شیراز
   
گشایش دو اقامتگاه سنتی و بومگردی در شیراز |||| ||||

 یک اقامتگاه سنتی و یک اقامتگاه بوم گردی در بافت تاریخی شیراز به بهره برداری رسید.


وحید پارسایی راستین آنلاین : مسئول اقامتگاه های سنتی و بومگردی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: یک اقامتگاه سنتی با سبک و سیاق دو دوره تاریخی قاجار و پهلوی  افتتاح شد و اقامتگاه بوم گردی دیگری که بنا به دلایلی مدت ها تعطیل شده بود مجددا وارد چرخه فعالیت در صنعت گردشگری استان شد.مرتضی کشاورز گفت:اقامتگاه سنتی روزبهان به عنوان سی و سومین اقامتگاه سنتی استان فارس و سی و دومین اقامتگاه شهر شیراز ، بنایی ۱۲۰ ساله که یک طرف بنا متعلق به زمان قاجار و دوطرف دیگر مربوط به پهلوی اول است و طی آن سالها به سفارش صدرالدین والا  یکی از تجار و کسبه‌ی به نام شیراز قدیم ساخته شده بود ، پروانه بهره برداری گرفت. این اقامتگاه در محله درب شیخ قرار دارد.
کشاورز افزود: همچنین اقامتگاه بوم‌گردی سووشون در محله شمشیرگرها که چند سال راکد مانده بود، با تلاش بهره برداران جدید و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس فعالیتش را از سر گرفت.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس خط مشی این اداره کل و مجوزهای اخذ شده اقامتگاه های بوم گردی در سطح شهر شیراز که متقاضی تغییر نوع به اقامتگاه سنتی باشند می‌توانند به اقامتگاه سنتی تبدیل شوند. که تا کنون ۳ اقامتگاه تبدیل شده اند. ضمنا پروانه بهره برداری ۲ اقامتگاه سنتی دیگر نیز در دهه مبارک فجر صادر گردیده است و تا پایان سال برای حداقل ۲ اقامتگاه دیگر نیز پروانه صادر خواهد شد‌.
انتهای پیام /  108
334 کلیک ها  جمعه, 28 بهمن 1401 09:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا