آغاز جشنواره فیلم فجر در شیراز

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز، اعلام کرد که همه فیلم‌های بخش سیمرغ امسال در ۴ سینمای این کلانشهر اکران می‌شود.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :نشست خبری آغاز به کار جشنواره فجر در فارس عصر روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه در تالار گفت و گوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و حمیدرضا قانعی طی آن، به تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره پرداخت.

قانعی گفت: امسال بیست و دومین دوره برگزاری این جشنواره را در فارس شاهد هستیم. خیلی سال ها که سایر استان ها موفق به برگزاری جشنواره نشدند، استان فارس آن را برگزار کرد و امیدوارم امسال هم بتوانیم میزبان خوبی برای این جشنواره و اهالی سینما و هنر باشیم.

اکران فیلم‌ها در سینما سعدی و سه سینمای دیگر شیراز

قانعی افزود: امسال تلاش کردیم تالار حافظ را با کیفیت بهتری به جدول اکران فیلم فجر اضافه کنیم. با تلاش همکاران من و کمک سازمان فرهنگی شهرداری شیراز،  توانستیم پرده قدیمی، سیستم پخش و سیستم صوتی تالار حافظ را تعویض کنیم تا مخاطبان عزیز سینما، رضایت بیشتری از اکران فیلم ها در این تالار داشته باشند.

وی گفت: روزانه در تالار حافظ دو فیلم اکران می شود و هر روز ساعت ۲۰ نیز، جلسه نقد و بررسی فیلم ها را در کافه کتاب تالار حافظ خواهیم داشت.  جلسات نقد با حضور کارشناسان باتجربه و جوان برگزار می شود تا شاهد افزایش دانش اهالی فرهنگ و هنر نیز در این جشنواره باشیم.

قانعی درباره سینماهایی که در شیراز به اکران فیلم های جشنواره می پردازند، گفت: سینما سعدی با ۶۰۰ صندلی پس از چند سال دوباره میزبان جشنواره فجر خواهد بود. تالار صندلی نیز با ۵۰۰ صندلی در طبقه همکف و ۳۰۰ صندلی در بالکن، یکی از سالن های اصلی میزبان جشنواره است. همچنین روزانه ۴ یا ۵ اکران در سالن های نارنجی و بنفش مجموعه هنرشهر آفتاب خواهیم داشت. 

قیمت نه چندان متعادل بلیت

وی بهای بلیت در سینما سعدی را ۳۵ هزارتومان و در سالن های هنرشهر آفتاب، ۴۵ هزارتومان اعلام کرد. رقمی که اگر بخواهیم آن را برای یک خانواده که در هر روز بخواهند دو فیلم جشنواره را تماشا کنند، زیاد به نظر می رسد.

قانعی در این خصوص گفت: ما در قیمت گذاری بهای بلیت ها نقشی نداریم. مسلما این رقم به نسبت وضعیت درآمدی جامعه ما زیاد اما برای رونق سینماها لازم است. ضمن اینکه در تالار حافظ، به صورت رایگان پذیرای اصحاب فرهنگ و رسانه خواهیم بود اما عموم مردم می توانند از سینما سعدی و مجموعه هنرشهر آفتاب برای تماشای فیلم فجر امسال استفاده کنند.

متولی فرهنگ استان فارس با اشاره به اینکه برای اولین بار در شیراز تمامی فیلم های بخش سودای سیمرغ اکران می شوند، گفت : ابتدا تنها ۱۶ فیلم به عنوان سهمیه شیراز در نظر گرفته شده بود اما حالا تمام ۲۳ فیلم در جدول اکران شیراز قرار گرفته اند و تنها یک فیلم است که تهیه کننده آن اجازه اکران آن را در هیچ استانی صادر نکرده است.

وی ویژگی خاص جشنواره این دوره را تعداد زیاد کارگردان های جوان یا به اصطلاح "فیلم اولی" عنوان و اضافه کرد: تا آن جایی که بنده اطلاع دارم، فیلم های امسال کمی از فضای صرفا اجتماعی فاصله گرفته به فضاهای متنوع و به خصوص ژانر تاریخی، توجه بیشتری شده است.

قانعی بیشترین سانس های اکران در استان های کشور را هم متعلق به فارس دانست و گفت: در حالی که سایر استان ها تنها ۴۸ سانس اکران دارند، ما هم اکنون ۶۸ سانس اکران را در فارس به صورت قطعی داریم و با احتساب سانس های فوق العاده، این تعداد حداقل به ۷۱ سانس افزایش پیدا می کند.

مدیرکل ارشاد فارس همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیگیرآنست که عوامل بعضی از فیلم‌ها را برای حضور در جلسات معرفی و نقد، به شیراز دعوت کند.

انتهای پیام /  108
454 کلیک ها  سه شنبه, 18 بهمن 1401 09:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا