برپایی کرسی های تلاوت رضوی در مساجد

برپایی کرسی های تلاوت رضوی در مساجد
   
برپایی کرسی های تلاوت رضوی در مساجد |||| ||||

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس  گفت : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل تلاقی ایام دهه فجر با میلاد امام علی (ع) و ماه مبارک و ایام برگزاری مراسم اعتکاف به برگزاری پویش قرائت سوره «فجر» و محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت رضوی در مساجد منتخب فارس اقدام کرده است.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :حمیدرضا قانعی،  با اعلام برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: تامل در خصوص دستاوردها، نقاط ضعف و نقاط قوت این انقلاب اجتماعی در این فرصت ضروری تر از همیشه است.

وی با تاکید بر انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی که به رهبری یک عالم دینی و مبتنی بر اجرای احکام اسلام در جامعه بنیان گذاشته شد، اظهار کرد: مردم از اجزای لاینفک و غیرقابل انکار انقلاب اسلامی بوده و هستند.

قانعی با تاکید بر استقلال، عدالت و آزادی به عنوان شعارهای محوری انقلاب اسلامی هم گفت: فرهنگ به عنوان مقوله پیشران تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جایگاه ویژه ای در اولویت های انقلاب اسلامی دارد و فرهنگ وران در این حوزه نقش موثری دارند.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به‌ عنوان نهاد تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای گرامیداشت دهه مبارک فجر، تکالیف جدی بر عهده دارد و برنامه های مختلفی به همین مناسبت در استان برگزار می کند.

قانعی اعلام کرد: افتتاح نمایشگاه تخصصی مکتب انقلاب اسلامی با رویکرد تبیین بینش تمدنی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب از اقداماتی است که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس به مناسبت دهه مبارک فجر در نظر گرفته است و این رویداد ارزشمند در روزهای ابتدایی بهمن توسط نماینده ولی فقیه در فارس افتتاح شد و تا پایان بهمن ماه دایر خواهد بود.

وی خانواده را مهمترین عنصر حیات بخش و امیدآفرین و تعالی بخش در آموزه های دینی اسلام دانست و بیان کرد: کارگاه های آموزشی «خانواده فطری» در سطح استان فارس در دهه مبارک فجر در چهار شهرستان جهرم، قیروکارزین، نی ریز و استهبان با حضور اساتید ملی برگزار خواهد شد.

قانعی از برگزاری برنامه های شورای عالی توسعه قرآنی در دهه فجر هم خبر داد و گفت: به دلیل تلاقی ایام دهه فجر با میلاد امام علی (ع) و ماه مبارک و ایام برگزاری مراسم روح بخش اعتکاف موجب شده است تا به برنامه های قرآنی در این ایام توجه بیشتری شود و شورای عالی توسعه قرآنی استان با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اقدام به برگزاری پویش قرائت سوره «فجر» در شب ۱۲ بهمن، محافل انس با قرآن ویژه خواهران، تجلیل از بانوان فعال قرآنی و چهره های قرآنی، کرسی های تلاوت رضوی در مساجد منتخب، مسابقه حفظ ترجمه به صورت مجازی در سطح استان و اعطای جوایز، راه اندازی کاروان قرآنی در شهرستان های استان و برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان ها اقدام کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: ویژه برنامه ستاره های شهر با عنوان «پدران آسمانی» هم روز سیزدهم بهمن با همکاری انجمن راویان استان و چندین مجموعه فرهنگی در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد.

وی اضافه کرد: برگزاری افتتاحیه طرح عدالت آموزشی با عنوان «هنر برای همه»، فراخوان و رونمایی از پوستر جشنواره ملی «آواها و نواهای رضوی»، ویژه برنامه «دکه رسانه ای» با موضوع «رسانه و امنیت»، همکاری در برگزاری اختتامیه جشنواره ملی «شعر دفاع مقدس و مقاومت»، تشکیل کمیته رسانه ای اطلاع رسانی برنامه های دهه فجر و کمیته برنامه های فرهنگی ویژه ادیان توحیدی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه های این اداره کل در آستانه دهه مبارک فجر بود.

قانعی از اجرای برنامه های شاخص استان به صورت ملی هم خبر داد و گفت: بیست و دومین جشنواره فیلم «فجر» شیراز همزمان با چهل و یکمین دوره جشنواره در تهران از 17 الی 23 بهمن در تالار بزرگ «حافظ»، سینمای خاطره انگیز «سعدی» و مجموعه «هنر شهر آفتاب» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشن کتاب سال استان فارس از دیگر برنامه های شاخص است که امسال با تغییرات جدی برگزار خواهد شد و محفل داستان رضوی و شب شعر انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری فارس برگزار خواهد شد که مجموعه تولیدات شاخص مرتبط با تاریخ انقلاب و شهدای انقلاب و دستاوردهای انقلاب رونمایی و بازنشر خواهد شد.

قانعی اعلام کرد: اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی در 30 شهرستان استان فارس هم به برگزاری نمایشگاه‌ های کتاب، عکس، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، عصر شعر، شب شعر، جنگ شادی، پخش فیلم سینمایی، مقاله نویسی، اجرای تئاتر ویژه کودک و نوجوان و بزرگ سال، جشنواره و اجرای موسیقی های بومی محلی، جنگ شادی، رونمایی کتاب، کارگاه آموزشی، تجلیل از خانواده های شهدای هنرمند و انقلاب، تقدیر از هنرمندان  پیشکسوت و فعالان فرهنگی هنری و محفل انس با قرآن با همکاری انجمن ‌ها، موسسات و کانون های فرهنگی هنری در به مناسبت ایام دهه فجر می پردازند.

انتهای پیام /  108
442 کلیک ها  یکشنبه, 16 بهمن 1401 09:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا