روز ۶ مهر آخرین مهلت ارسال اثر به جایزه کتاب فارس

 معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد که روز ششم مهرماه، آخرین مهلت برای علاقه‌مندان به شرکت در سومین جایزه کتاب سال فارس تعیین شده است.


به گزارش راستین آنلاین غلامرضا خوش‌اقبال به خبرنگاران گفت: با توجه به استقبال نویسندگان، مترجمان و مؤلفان استان فارس و حضور حداکثری این فرهیختگان که می تواند به غنای این جایزه ادبی کمک شایانی کند، بر آن شدیم تا فرصتی فراهم گرد و آثار بیشتر و ارزشمندتری از ادبا و نویسندگان فاخر فارس دریافت شود و در همین مسیر مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جایزه کتاب سال استان تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۱ تمدید شد.
وی با اشاره به اینکه جایزه کتاب سال استان فارس به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین رویدادهای فرهنگی استان فارس شناخته می‌شود، گفت: در این جایزه ادبی به ارزیابی و داوری کتاب‌های چاپ‌شده پرداخته می شود و برترین آثار چاپ‌شده در حوزه‌های مختلف انتخاب می گردد و نویسندگان، مترجمان و مؤلفان استان فارس که کتاب‌های خود را از طریق ناشران استان‌های دیگر چاپ می‌کنند نیز می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.
خوش‌اقبال افزود: بر اساس فراخوان سومین دوره‌ جایزه‌ی کتاب سال فارس، کتاب های‌ ارسالی باید برای نخستین بار طی سال ۱۴۰۰ (فروردین تا اسفندماه) منتشر شده باشد و ملاک انتخاب، سال چاپ در شناسنامه کتاب است. قابل ذکر است که کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری‌شده نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
معاون فرهنگی رسانه‌ای ارشاد فارس گفت: جایزه کتاب سال استان فرصتی است تا آثار چاپ‌شده به داوری و ارزیابی قرار گذاشته شوند و برترین کتاب‌های چاپ‌شده‌ استان، شناخته و معرفی گردند. آثاری که در این جشنواره برگزیده و یا شایسته تقدیر می‌شوند در سلسله جلسات نقد و بررسی که بعدازاین جشنواره برگزار خواهند شد، معرفی و مورد ارزیابی بیشتر صاحب‌نظران و متخصصان حوزه‌های مختلف قرار خواهند گرفت.
خوش‌اقبال با بیان اینکه تا پایان شهریور، بیش از ۵۰۰ اثر در زمینه های موضوعی مختلف به دبیرخانه سومین جشنواره جایزه کتاب سال فارس رسیده بود، گفت: بدون شک انتخاب کتاب در این جشنواره شرایطی را فراهم می کند که کتاب‌های برتر استان، فرصت معرفی بیشتری داشته باشند و از این رهگذر نویسندگان، مترجمان و مؤلفان خوب استان به جامعه، ناشران و مخاطبان خود معرفی شوند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1164 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مهر 1401 09:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا