• همزمان با پخش پانزدهمین قسمت؛

«ضد» ریشه‌های نژادپرستی در تاریخ آمریکا را بررسی می‌کند

مستند ضد
مستند ضد  
«ضد» ریشه‌های نژادپرستی در تاریخ آمریکا را بررسی می‌کند مستند ضد|||| ||||

جدیدترین قسمت مجموعه مستند «ضد» امشب 2 خرداد با موضوع ناگفته‌هایی از ریشه‌های نژادپرستی در تاریخ آمریکا از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین و به نقل از روابط عمومی پروژه، «گریم سیاه» عنوان پانزدهمین قسمت از فصل دوم مجموعه مستند «ضد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن کریمیان و پژوهش و نویسندگی علی نیکجوست که امروز دوشنبه 2 خردادماه ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

در سال‌های اخیر موج رسوایی حاصل از گریم سیاه دامن بسیاری از سیاست‌مداران را گرفته است زیرا در گذشته‌ای نه چندان دور سیاه کردن چهره برای درآوردن ادای یک سیاه‌پوست امری متداول به شمار می‌رفت.

«ضد» در جدیدترین قسمت خود قرار است حقایقی تکان دهنده از ریشه‌های نژادپرستی و گریم سیاه در تاریخ آمریکا را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

این مجموعه مستند که فصل دوم آن از 20 دی ماه 1400 پخش خود را آغاز کرده و تنها 5 قسمت به پایان آن باقی مانده، موضوعات جاری در سبک زندگی مدرن را مورد نقد قرار داده است و از مخاطب می‌خواهد آگاهی خود را نسبت به این نوع سبک زندگی بالا ببرد.

سیستم آموزشی مدارس، بازار انحصاری صنعت داروسازی، آلودگی صوتی، صنعت تولید اکستنشن مو و درمان طاسی، صنعت پوشاک و مد، چرایی گرایش به مینیمالیسم در سبک زندگی امروز، صنعت پرورش دام و طیور، ماجرای رسوایی محیط‌زیستی شرکت مخترع ماده تِفلُن و حواشی صنایع شیمیایی، صنعت تحصیلات دانشگاهی و حواشی آن، ظهور پدیده کودکان اینفلوئنسر در بستر شبکه‌های اجتماعی، صنعت جراحی پلاستیک، بایدها و نبایدهای رژیم غذایی گیاه‌خواری، صنعت گردشگری حیات وحش و دگرگونی ساخت و استفاده از مواد شوینده از جمله موضوعاتی است که در چهارده قسمت پیشین این مجموعه مستند بدان پرداخته شده است.

«ضد» که تازه‌ترین محصول مرکز تولیدات مستند و تلویزیونی سوره و شبکه مستند سیماست، دوشنبه‌ها ساعت21 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن در دو نوبت یعنی روزهای سه‌شنبه ساعت 10 و پنجشنبه ساعت 19 خواهد بود.

انتهای پیام /  علیرضا لرک
1761 کلیک ها  دوشنبه, 02 خرداد 1401 20:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا