یکصد پروژه گردشگری ناتمام در فارس احصا شده است

معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس اعلام کرد که بیش از ١٠٠ پروژه متوقف و نیمه تمام حوزه گردشگری در این استان احصاء و برای احیای مجدد در کارگروه رفع موانع به بررسی گذاشته شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد فرخ‌زاده سه شنبه ٦ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: این استان با بیش از سه هزار اثر تاریخی، یکهزار و ٥٠٠ امامزاده و هزاران اثر تاریخی، تفریحی و طبیعی یکی از بزرگترین میراث داران کشور محسوب می‌شود.
 
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با بیان اینکه نزدیک ٣٠ درصد از آثار تاریخی کشور در فارس قرار دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از ٥ هزار میلیارد تومان برای حفاظت از این آثار بودجه نیاز است.
 
فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فارس بیشترین طول پیمایش راههای کشور را دارد اما سهم بسیار اندکی در بزرگراه و آزادراه دارد، گفت: برای اینکه وضعیت گردشگری را تسهیل کنیم باید نقش محوری در این باره ایفا شود.
 
او همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواست تا نسبت به تقویت فضای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران اهتمام ورزد.
 
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جهش جدی متفاوت در این حوزه، تقویت ظرفیت بودجه و اختیارات در فارس، به روز آوری مجوزها و بازنگری مجدد در این مقوله و رعایت استانداردها شد.
 
فرخ‌زاده، تعامل با سایر دستگاهها را امری مهم دانست و گفت: امروز در دنیا تعامل حرف اول و آخر را می‌زند.
 
او خواستار به روز رسانی اطلاعات شفافیت در راستای تقویت اعتماد عمومی شد و گفت: امید است با صداقت و صراحت و صمیمیت شان فارس رعایت و تقویت شود.
 
معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس با تصریح بر اینکه وحدت در حوزه میراث از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: هرکجا چوب لای چرخ گذاشته شده شد، شاهد اضمحلال بوده‌ایم؛ هر کجا خلاف وحدت عمل شده نفعی برای عده‌ای در کار بوده یا مسائل دیگری دخیل بوده است.
 
سید مؤید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این جلسه بر ایجاد همدلی در این مجموعه به جای تمرکز بر منازعات تاکید کرد.
 
او بیان کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه میراث فرهنگی، حفظ و حراست از اماکن تاریخی و میراثی استان است که در راس آن بافت شیراز قرار دارد که مورد مناقشه همه افراد است؛ بافتی که متعلق به وزارت میراث نیست که متعلق به ایران و حتی جهان است.
 
محسن نژاد با تاکید بر اینکه نیازمند اعتباراتی ویژه حفظ آثار تاریخی و میراثی هستیم، عنوان کرد: در کنار ثبت آثار تاریخی باید فکر زندگی مردم هم باشیم و با رویکرد کمترین آسیب، ثبت انجام شود. 
 
او حمایت از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را یکی از برنامه‌های خود ذکر و خاطرنشان کرد که پروژه‌های نیمه تمام این حوزه باید به اتمام و پروژه‌های جدید تعربف شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: در ایام نوروز امسال، پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش حجم بی‌سابقه‌ای از سفر به شیراز بودیم به گونه‌ای که ظرفیت‌های اقامتی این کلانشهر در کنار پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و حسینه‌ها پر شدند. 
 
محسن‌ نژاد اضافه کرد: همچنین تجربه خوبی در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های فرهنگی رقم خورد که اجرای دو رویداد در کنار پایگاه جهانی تخت جمشید و در جوار آرامگاه حافظ در زمان سال تحویل مصداق این مدعاست.
 
او همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست باغ موزه مشاهیر فارس تا پایان امسال خبر داد و گفت: بخشی از فضای فیریکی این باغ موزه به آرامگاه حافظ اختصاص داده خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خاطرنشان کرد: اگرچه شاهد تنوع در حوزه گردشگری در استان هستیم اما در حوزه گردشگری مذهبی اقدام مطلوبی برای جذب گردشگر نداشته‌ایم.
 
محسن‌ نژاد با بیان اینکه گردشگری رویداد نیروی محرکی برای گردشگری استان خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که با پذیرش این مسئولیت خدمت صادقانه‌ای به مردم و میراث استان انجام شود.
 
 در این مراسم سید موید محسن‌نژاد که پیش از سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی فارس را به عهده داشت با حکم وزیر میراث فرهنگی به عنوان مدیرکل معرفی شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
313 کلیک ها  سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 18:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا