اجرایی شدن طرح خانواده متعالی نیازمند تلاش و همراهی رسانه‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بدون شک فضای گفتمانی برای اجرایی شدن طرح خانواده متعالی با تلاش و همراهی رسانه‌ها ایجاد می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین حمیدرضا قانعی بعد از ظهر دوشنبه ۹ اسفند در نشست خبری اعلام برنامه‌های نخستین همایش خانواده متعالی در فارس اظهار کرد: نگاه بسیار خوبی که در طرح خانواده متعالی وجود دارد این است که کار را مقطعی و کوتاه مدت ندیده‌ایم.
 
او ادامه داد: قرار است در طرح خانواده متعالی یک فرآیند بلندمدت برای محقق کردن و بازیابی خانواده اصیل که مدنظر دین و شریعت هست را دنبال کنیم.
 
او با بیان اینکه امیدواریم مجموعه دستگاه‌هایی که در طرح خانواده متعالی در بخش تبلیغ و ترویج در کنار هم قرار گرفته‌اند و تجربه جدیدی را در این مسیر کسب می‌کنند بتوانند گام‌های محکمی در این مسیر بردارند، افزود: ما برای محقق شدن اهدافمان در این عرصه تلاش کردیم تا با گروه‌های متعدد گرافیک و گروه‌های هنرهای نمایشی، موسیقی و فیلم کوتاه همکاری و همفکری داشته باشیم و امید است بتوانیم مجموعه اقداماتی از جنس فرهنگی و هنری در گستره‌ای که طرح در آن اجرا می‌شود انجام دهیم تا طرح به اهداف خود نزدیکتر شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: طرح خانواده متعالی در استان پیشنیه‌ای بیش از دو سال دارد و از معدود طرح‌های قابل دفاعی است که در استان تجربه می‌کنیم، چراکه اساتید و گروه‌های مختلف فکری و گستره زیادی از کارشناسان حوزه خانواده اعم از روانشناسان طرح را بررسی و تأیید کردند و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند. 
 
قانعی اضافه کرد: طرح اولیه تا طرحی که هم‌اکنون در اختیار داریم فرآیند بلندمدتی را سپری کرده است و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم و بتوانیم این تجربه را در حوزه‌های دیگری که سند به آنها توجه دارد، تکرار کنیم.
 
او همچنین رسانه‌ها را بازوان قدرتمند کار تبلیغ و ترویج در استان معرفی کرد و گفت: لازم است که رسانه‌ها در کنار این طرح قرار بگیرند و کمک کنند تا اخبار مربوط به این طرح بیش از پیش منتشر شود و محتوای تولیدی راحت‌تر به دست مردم برسد. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: ۱۴ دستگاه عضو کارگروه تبلیغ و ترویج طرح خانواده متعالی هستند و انشالله قرار است که با استفاده از ظرفیت کمیته علمی و پژوهشی در زمینه تولید محتوا فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام دهیم.
 
قانعی گفت: این تولید محتوا را می‌توان در قالب‌های مختلف از قبیل موشن گرافی و طراحی پوستر و یا با استفاده از ظرفیت‌های هنری مانند تئاتر، نمایش و فیلم کوتاه در جامعه ساری و جاری کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
310 کلیک ها  سه شنبه, 10 اسفند 1400 10:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا