حافظ زنده کننده ادب و معرفت /تلاش برای ترویج فرهنگ حافظ

حافظ زنده کننده ادب و معرفت /تلاش برای ترویج فرهنگ حافظ
   
حافظ زنده کننده ادب و معرفت /تلاش برای ترویج فرهنگ حافظ |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس از نسل جوان خواست که در این ایام، شروع به حافظ خوانی کرده و برای ترویج فرهنگ حافظ تلاش کنند.

 
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با گرامیداشت یاد روز حافظ اظهار کرد: ۲۰ مهرماه یاد روز لسان‌الغیب حافظ شیرازی، نه‌تنها برای شیرازی‌ها و اهالی فارس بلکه برای همه علاقه‌مندان، ادب و معرفت را زنده می‌کند آنچه مسلم است حافظ در طول تاریخ مورد تفسیرهای متعدد قرار گرفته است.
 
به‌ گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، او در خصوص بهترین راه شناخت حافظ، او افزود: بهترین راه برای شناخت حافظ مراجعه به غزلیات پربار اوست که از این شاعر نامی برای ما به یادگار مانده است.
 
امام‌ جمعه شیراز ضمن قدردانی از ابتکار اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس برای تبدیل یاد روز گرامیداشت حافظ به اجرای برنامه‌های متنوع در طول یک هفته، عنوان کرد: نسل جوان در این ایام شروع به حافظ خوانی کنند و برای ترویج فرهنگ حافظ تلاش کنند.
 
آیت‌الله دژکام ادامه داد: بزرگانی مثل علامه طباطبایی و آیت‌الله سعادت پرور و دیگران که در قرن اخیر به تأمل و تعمق در غزلیات حافظ پرداخته‌اند به همه جهانیان اثبات کردند که حافظ در اوج معارف اسلامی و انسانی حرکت می‌کند و آنچه ما در غزلیات حافظ می‌بینیم به‌نوعی بازتاب معارف قرآن است.
 
نماینده ولی فقیه در فارس بابیان اینکه در راستای شناخت حافظ مرحوم آیت‌الله شهید مطهری بسیار سخنرانی‌های جالبی داشته است، تأکید کرد: خیلی باید تلاش کنیم چهره معنوی حافظ تحت‌الشعاع نگاه‌ها و تفاسیر دیگری که می‌خواهند این شخصیت بزرگ را به نفع خود مصادره کنند، قرار نگیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
445 کلیک ها  چهارشنبه, 21 مهر 1400 13:07
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا