ویژه برنامه های یاد روز حافظ اعلام شد /اجرای برنامه ها با حضور مردم به صورت مجازی و حضوری

ویژه برنامه های یاد روز حافظ اعلام شد /اجرای برنامه ها با حضور مردم به صورت مجازی و حضوری
   
ویژه برنامه های یاد روز حافظ اعلام شد /اجرای برنامه ها با حضور مردم به صورت مجازی و حضوری |||| ||||

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس امروز (دوشنبه 12 مهر) در نشست خبری یادروز حافظ ، گفت: هفته یادروز حافظ از 16 تا 22 مهرماه برگزار می شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین مرکز حافظ شناسی در برگزاری این برنامه سهیم هستند.

 
به گزارش راستین آنلاین مهدی امید بخش با یادآوری این مطلب که مرکز رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری راه اندازی شده است و با رویکرد مباحث مختلف برنامه ها را پیگیری شود، افزود: ربع قرن از بزرگداشت حافظ می گذرد و با توجه به روند کاهشی بیماری کرونا سعی شده است برنامه ها را طبق برنامه ریزی کار را پیش ببریم که مردم بیشتر حضور داشته باشند.
 
او با اشاره به اینکه برنامه ها از 16 مهر آغاز می شود و تبلیغات میدانی را از چند روز پیش آغاز شده است، افزود: تمام تلاش بر این بود که برنامه رویکرد شهروند محور داشته باشد و شعار برنامه های امسال «حافظ و هنر» است و در همین راستا برنامه های متعددی اجرا خواهیم کرد.
 
امیدبخش با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی غیرحضوری کتاب توسط موسسه فرهنگ هنری توسط «قاصد مهر» کتاب در روز 16 مهرماه، افزود: علاقمندان می توانند عناوین مختلف کتاب را در اپلیکشن «قاصدک» را با 30 درصد تخفیف طی یک هفته دریافت کنند و سعی شده است تمام استانداردهای کتاب تهران را در این نمایشگاه اجرایی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه «سرای اهل قلم» از دیگر برنامه های این ایام است که هر روز عصر تا 22 مهر در آرامگاه حافظ برگزار می شود، اظهار کرد: نمایشگاه اسناد تاریخی حافظیه در گذر زمان در نگارخانه «تاروپود» از روز 16 مهرماه برپا می شود.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم یادروز حافظ شیرازی در روز 19 مهرماه در آرامگاه حافظ با حضور مسئولین کشوری و استانی خبر داد، اضافه کرد: مجوز حضور 300 نفر از فرهنگوران و هنرمندان را خواهیم داشت و «محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این مراسم خواهد بود و حضور «عزت الله ضرغامی»، وزیر میراث فرهنگی هم در این برنامه محتمل است و در این مراسم از سند مهندسی فرهنگی و برش استانی آن رونمایی خواهد شد، این سند در قالب یک کتاب آماده شده است.
 
وی ، اظهار کرد: برنامه «حافظ و قرآن» در روز چهارشنبه 21 مهر با کتابت اشعار حافظ با رویکرد قرآنی در مسجد جامع «عتیق» شیراز با حضور 15 نفر از خطاطان شیرازی برگزار می شود که خوشنویسان در این مراسم به کتابت این ابیات می پردازند.
 
امیدبخش همچنین افزود: کارگاه زنده نقاشی با موضوع «کودکانه حافظ» در روز 21 مهر در آرامگاه حافظ اجرایی خواهیم کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1195 کلیک ها  دوشنبه, 12 مهر 1400 18:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا