برنامه های ویژه هفته گردشگری در استان /آغاز بکار دبیر خانه دائمی رویداد های گردشگری در فارس

برنامه های ویژه هفته گردشگری در استان /آغاز بکار دبیر خانه دائمی رویداد های گردشگری در فارس
   
برنامه های ویژه هفته گردشگری در استان /آغاز بکار دبیر خانه دائمی رویداد های گردشگری در فارس |||| ||||

به مناسبت هفته گردشگری امروز سه شنبه ۶مهر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد ویژه برنامه های هفته گردشگری توسط معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تشریح شد.

 
به گزارش راستین آنلاین در این نشست سید موید محسن‌نژاد از افتتاح و آغاز به کار رسمی دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس در شیراز خبر داد .
 
او با بیان اینکه این دبیر خانه در محل مرکز پژوهش های سعدی که در آرامگاه سعدی واقع شده است ،راه اندازی خواهد شد ، افزود: با راه‌اندازی این دبیرخانه، تمام بخش‌هایی که قصد دارند در حوزه گردشگری فعالیت داشته باشند نماینده‌ای در این دبیرخانه خواهند داشت و با این کار شاهد ساماندهی فعالیت‌های گردشگری در استان هستیم.
 
محسن‌نژاد با اشاره به اینکه در دوران کرونا موانع بسیاری بر سر راه گردشگری استان و کشور بود ادامه داد : ما در این دوران شاهد رکود بودیم امادبا توجه به واکسینه شدن فعالان این حوزه و تزریق بیش از ۶هزار دُز واکسن مشکلات کمتری خواهیم داشت .
او در ادامه عنوان کرد :با واکسینه شدن افراد فارس می تواند به راحتی میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و با توجه به قرار گرفتن در مثلث طلایی گردشگری، نقش به سزایی در این حوزه ایفا کند.
 
محسن‌نژاد همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های هفته گردشگری از جمله مراسم چک چکو، سینه زنی و چاووش‌خوانی در باغ دلگشا و برخی نقاط دیگر و مباحث آموزشی، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته برنامه روز جهانی گردشگری است که طی آن از واحدهایی که بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیدند اما چراغ خود را روشن نگاه داشتند، تجلیل خواهد شد.

ساماندهی و مناسب سازی مسیر های گردشگری 

امیرحسین حکمت‌نیا در این نشست گفت: 16 مسیر تخصصی گردشگری ادبی در شیراز تعریف شده که سامان‌دهی و مناسب‌سازی این مسیرها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر گردشگری و زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز همچنین در خصوص اینکه شیراز از داشتن نقشه گردشگری در تمامی حوزه ها محروم است ،بیان کرد:با توجه به این که در شیراز تنوع جاذبه بسیار داریم اما هنوز نقشه ای در این زمینه نداشته ایم و باید تهیه نقشه در دستور کار قرار گیرد .

او با بیان اینکه در سال گذشته از کتاب گردشگری ادبی شیراز رونمایی شد، عنوان کرد: مناسب‌سازی، تدوین روایت و سامان‌دهی مسیرهای گردشگری ادبی در مناطق 2، 3، 8 و 7 شیراز انجام خواهد شد .

حکمت نیا در ادامه سخنان خود از تهیه نقشه ادبی شهر شیراز خبر داد .

او از لزوم تعریف نقشه‌های تخصصی که شامل جانمایی‌ها و معرفی مسیرهاست، نام برد و گفت: برای اینکه گردشگر آشنایی با تنوع جاذبه و سفر را در شیراز داشته باشد، بسیار لازم و ضروری است که نقشه گردشگری داشته باشیم. 

مدیر گردشگری و زیارتی سازمان شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز بابت رویدادهای تقویمی و ملی همیشه پرکار بوده و ایجاد دبیرخانه رویدادها ضروری است، بیان کرد: ایجاد تقویم گردشگری برای جذب گردشگر لازم و ضروری است. 

اعلام برنامه های هفته گردشگری در فارس 

حکمت نیا با اعلام برنامه ها گفت : از امروز ۶ مهر تا ۱۲ مهرماه سال جاری تورهای شهروندی اجرا می شوند ،که شامل ۶ تور ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی در بافت تاریخی شیراز است و مسیرهای این تورهای ویژه سنگ سیاه، تخت ابونصر، لب آب و باغ‌های شیراز محور خاندان قوام و درب شازده خواهد بود.

او همچنین از برپایی سلسله تورهای کوچه گردی با ظرفیت ۱۲۰۰ نفرساعت خبر داد و افزود: ۶ تور بافت تاریخی که فعالان و اهالی بافت تاریخی در آن مشارکت دارند برگزار می‌شود.

حکمت‌نیا با بیان اینکه از دیگر برنامه های این هفته «شب شعر چله» است که امروز ۶مهر برگزار می شود،بیان کرد: به موازات آن برگزاری آیین رونمایی کتاب «نظم در بزم عشق» را نیز خواهیم داشت.

او ضمن اینکه در این هفته از ۵هنرمند بزرگی که در ساخت و بازسازی بقاع متبرکه مشارکت داشتند تقدیر می شود ،گفت : در «باغ شمس» آیینی به مناسبت شب صنایع دستی برای این عزیزان برگزار خواهد شد. 

حکمت‌نیا اضافه کرد: در هشتم مهرماه در مرکز شیرازشناسی شب شیرازشناخت را خواهیم داشت و همچنین در روز دهم مهر نشست «قصه اُسکرو» بر اساس مشاغل و هنرهای ازیادرفته برگزار و سپس در یازدهم مراسم اختتامیه هفته گردشگری در باغ دلگشا شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
314 کلیک ها  سه شنبه, 06 مهر 1400 20:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا