• رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

راهپیمایی بین المللی اربعین حسینی یکی از راه های دستیابی به هنر ناب و آئینی است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:  گفت: فرصت شناسی از اصول مهم در موضوع هنر است و فرصت راهپیمایی بزرگ، صلح آمیز و بین المللی اربعین حسینی یکی از راه های رسیدن و دستیابی به هنر ناب و آئینی است.

 
به گزارش راستین آنلاین «مجید میکائیلی»، امشب (پنج شنبه 25 شهریور) در آخرین نشست تخصصی عکاسی دبیرخانه «راه دل» که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: سوگواره راه دل با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی راه اندازی شده است و آثار فاخر در حوزه اربعین به دبیرخانه این سوگواره رسیده و در ادامه تا پایان مهلت ارسال آثار هم خواهد رسید.
 
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری این مطلب که هنر عاشورایی از دیرباز تاکنون نقش ویژه ای در زندگی مردم داشته و راهنمای خوبی برای هنرمندان متعهد ما بوده است، تاکید کرد: در طول سال هایی که از عاشورا می گذرد هنرمندان ما به شکل هنرمندان به خلق اثر پیرامون این موضوع پرداخته اند.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه های هنری هنرمندان ما در موضوع های مختلف پیرامون معرفی فرهنگ عاشورایی انجام داده اند و شاهد خلق آثار خوبی در این حوزه بوده و هستیم، افزود: فرصت شناسی از اصول مهم در موضوع هنر است و فرصت راهپیمایی بزرگ، صلح آمیز و بین المللی اربعین حسینی یکی راه های رسیدن و دستیابی به هنر ناب و آئینی است.
 
میکائیلی با یادآوری این مطلب که این 2 سالی که امکان حضور در اربعین کمتر شکل گرفت، هنرمندان با ایجاد برنامه های هنری توانستند، به شکلی مناسب به این خلاء را پر کنند، اظهار کرد: در ایام اربعین سال جاری برنامه های مختلفی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان برگزار می شود که برنامه آواهای حسینی با اجرای گروه های سرود در بیش از 20 نقطه استان از جمله این برنامه ها بود.
 
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه نمایشگاه «کاتبان حسینی» در محدوده بین الحرمین برپا می شود، افزود: برگزاری سوگواره ملی عکس «راه دل»، برپایی جشنواره «شیراز، خاستگاه تعزیه»، رونمایی از پوستر نمایش «رستاخیر»، اجرای نقاشی دیواری در پنج نقطه در شیراز و برگزاری بیش از 10 برنامه پرده خوانی و تعزیه در نقاط مختلف شهر شیراز از دیگر برنامه های این ایام است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
287 کلیک ها  پنج شنبه, 25 شهریور 1400 23:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا