تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس

تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس
   
تشریح برنامه های روز ملی سینما در فارس |||| ||||

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه های در نظر گرفته شده برای روز ملی سینما در این استان پرداخت و این مناسبت هنری را روزی برای ارج نهادن بر هنری فراموش نشدنی دانست و از سینما به عنوان رسانه ای نافذ یاد.

صابر سهرابی با اشاره به اینکه روز ملی سینما؛ روزی برای ارج نهادن بر هنری فراموش نشدنی است به تشریح برنامه های ویزه این ایام که همزمان با ۲۱ شهریور، روز ملی سینما برگزار خواهد شد پرداخت.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از ارشاد فارس، سهرابی گفت: سینما رسانه ای است نافذ و تعیین کننده و امروزه، می توان برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با امید به فراهم شدن روزهای پررونق سالن های سینما، افزود: برای فهم سینما به طور کلی و سینمای یک کشور به نحو خاص نمی توان از عناصر و ویژگیهای فرهنگی غفلت کرد.

او ادامه داد: برای فهم بهتر چیستی ها و چگونگی های سینمای امروز نیز باید سینما را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی در نظر آورد و بعد در چارچوب فرهنگ خودمان، به فهم مولفه ها و ویژگیهای سینمای ایرانی در کشور اسلامیمان دست یافت.

سهرابی آیین گرامیداشت فعالان فیلم سازی، تکریم از آموزشگاه های آزاد سینمایی، شرکت های فیلمسازی، مدیران و کارکنان آن، و همچنین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز را از برنامه های گرامیداشت روز ملی سینما اعلام کرد که طی هفته آینده اجرا میشود.

این مسئول فرهنگی گفت: روزانه صدها فیلم در سینماهای مختلف دنیا به روی پرده می رود و حاصل آن میلیاردها دلار درآمد برای شرکت های فیلم سازی و سرگرمی میلیون ها انسان در سراسر این کره خاکی است، امروزه فیلم و سینما جزء جدایی ناپذیری از زندگی آدمیست و به عبارت دیگر بشر را وابسته خود کرده و نیاز به برنامه ریزی جدی دارد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
430 کلیک ها  شنبه, 20 شهریور 1400 11:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا