شیراز از دیرباز خاستگاه پژوهش ،دانش و اندیشه ایران بوده است

شیراز از دیرباز خاستگاه پژوهش ،دانش و اندیشه ایران بوده است
   
شیراز از دیرباز خاستگاه پژوهش ،دانش و اندیشه ایران بوده است |||| ||||

رئیس انجمن کتاب فارس با اشاره به پایتختی کتاب ایران برای شیراز در دو سال گذشته گفت: شیراز، از دیرباز خاستگاه پژوهش، خوانش، دانش و اندیشه ایران بوده است.

به گزارش راستین آنلاین جمشید رضایی افزود:شیراز نه تنها در ایران و منطقه، که در جهان به فرّ و دانش شناخته می‌شود و بایستی برای پایتختی کتاب جهان گام بردارد.


او ادامه داد: اگر کوشش‌ها و همراهی‌های همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز نبود، پایتختی کتاب ایران به شیراز نمی‌رسید.

اکنون نیز در راه دشوار رسیدن به پایتختی کتاب جهان، همراهی و همکاری‌های بیشتر همه دستگاه‌ها به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز را باید داشته باشیم.


رئیس انجمن کتاب فارس افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز همیشه و به ویژه یک دهه گذشته، در زمینه‌های فرهنگی همچون کتابخوانی، تلاش‌های بسیاری کردند و رویدادهای بزرگی را به سرانجام رساندند که هر یک نشانی از فرّ و فرهنگ شیراز در ایران و جهان خواهد بود. یکی از برترین این رویدادها همانا کتاب گردشگر است که در گام نخست 11 کتاب کودک به زبان انگلیسی، 3 کتاب به زبان عربی و 2 کتاب فارسی از نویسندگان ایرانی در سامانه جهانی کتاب در گردش ثبت شد تا نخستین بار کتاب‌های ایرانی به گردش جهانی درآید.


وی با اشاره به راه‌اندازی 9 کتابخانه، کتابخانه سیار شهری، کلنگ‌زنی باغ کتاب، گشایش بوستان کتاب، راه‌اندازی شبکه نابینایان دوستدار کتاب، شبکه سالمندان دوستدار کتاب، شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب، سینما کتاب، جایزه پژوهش ادبی سیمین، جایزه کتاب سال، جشنواره کتاب‌زی، سامانه آنلاین ترویج کتابخوانی، بوستان مطالعه، تجهیز کتابخانه‌های شیراز و ... بیان داشت: فرهنگ‌سازی کتابخوانی، می‌تواند شهر ما را، جایی بهتر برای زندگی سازد؛ از این رو بر همه ماست تا با همراهی و همکاری، فرهنگ کتابخوانی را گسترده‌تر کنیم.


جمشید رضایی با اشاره به این که شهرداری شیراز، مهمترین و اصلی‌ترین بازوی اجرایی پایتختی کتاب شیراز است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با برگزاری برنامه‌های گوناگون و تصویب مصوبات مهمی در زمینه کتاب و کتابخوانی، جایگاه مهمی در برگزیده شدن شیراز به عنوان «پایتخت کتاب ایران» داشتند؛ چراکه برنامه‌های ترویجی شهرداری شیراز برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی در کشور بی‌همتا بود و امیدواریم همچنان باشد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
708 کلیک ها  پنج شنبه, 24 تیر 1400 10:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا