«بهارانه کتاب» در شیراز با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد

«بهارانه کتاب» در شیراز با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد
   
«بهارانه کتاب» در شیراز با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد |||| ||||

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار گرفتن کتابفروشی‌های استان در زمره پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «بهارانه کتاب 1400» را نشانه موفق بودن طرح‌های فصلی آنهم در «شیراز به عنوان پایتخت کتاب» ایران برشمرد.

به گزارش راستین آنلاین صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ضمن تبریک موفقیت‌های دو کتابفروشی این استان، «کلبه کتاب» در جهرم و «پاتوق کتاب» در شیراز پایتخت کتاب ایران، در طرح کشوری «بهارانه کتاب 1400»، گفت: در این دوره از طرح‌های فصلی، استان فارس به واسطه فروشی معادل یک میلیارد و 412 میلیون و 386 هزار تومان در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه فارس در زمره 4 استان برتر از نظر شمار کتاب هم رتبه در خور توجهی کسب کرد، افزود: خوشبختانه استان فارس نسبت به تهران از آماری مطلوب برخوردار شد وبا فروش 37 هزار و 680 جلد کتاب توانست در جمع 4 استان پرفروش از نظر شمار کتاب قرار گیرد.
 
به گفته سهرابی، با وجودی که 36 کتابفروشی در شیراز پایتخت کتاب ایران و 9 کتابفروشی در سایر شهرستان‌های استان در این طرح مشارکت کردند، اظهار کرد: آمار قابل توجه این دوره از طرح تخفیفی موید این است که «کلبه کتاب» جهرم که در روز نخست طرح توانست رکورد به‌جا بگذارد، در نهایت با فروش 7310 جلد کتاب، گوی سبقت را حتی از شهرهای بزرگ و مرکز استان مانند اراک، مشهد و کرمانشاه ربود.

این در حالی است که بنا بر اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این کتابفروشی در جهرم نسبت به شمار کتابی که یک کتابفروشی در شیراز ارایه کرده، فاصله چندانی ندارد.
 
وی اظهار کرد: خوشبختانه طرح‌های فصلی فروش کتاب که با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود، به عنوان یک مطالبه عمومی توانسته است موفقیت خوبی در جذب علاقه‌مندان به کتاب در پی داشته باشد و عنوان شیراز نیز به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز در این مسیر مایه بسی مباهات و افتخار است..
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1390 کلیک ها  پنج شنبه, 27 خرداد 1400 08:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا