رونمایی ۲ کتاب از شهرداری شیراز در نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی

رونمایی ۲ کتاب از شهرداری شیراز در نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی
   
رونمایی ۲ کتاب از شهرداری شیراز در نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی |||| ||||

۲ کتاب تالیف شده از مجموعه «نقش ماندگار» به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی رونمایی شد.

به گزارش راستین آنلاین رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز (یکشنبه 23 خرداد) از رونمایی 2 کتاب از شهرداری شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: کتاب «مشق عشق» و «نگاره‌ ها و نقش‌ مایه ‌های قالی شیراز»  از مجموعه «نقش ماندگار» شهرداری شیراز همزمان با آغاز هفته جهانی صنایع دستی و افتتاح نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی رونمایی شد.

مرتضی جعفری  افزود: این 2 کتاب نوشته «سلمان گورنگی»، شیرازپژوه و هنرمند شیرازی است.

وی اضافه کرد:  در حالی که ملیله ‌ای نفیس از زنجان در نمایشگاه شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد، دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز، مستقر در شهرداری این شهر  به جای رونمایی از یک اثر هنری، کتابی پژوهشی در این حوزه را تولید و رونمایی کرده است.

جعفری اعلام کرد: کتاب «مشق عشق»  یادمان «میرزا عبدالرزاق»، کاشی نگار شیرازی از آخرین پرچم داران مکتب کاشی ‌نگاری شیراز است و در خلال آن هنر کاشی هفت رنگ شیراز معرفی می شود.

وی با اشاره به معرفی نقوش قالی در کتاب دیگر بیان کرد: «سلمان گورنگی» در کتاب «نگاره‌ ها و نقش ‌مایه‌ های قالی شیراز» نقوش کم نظیر قالی بولوردی، ده‌ بزرگی و فِیلی با توضیحات تفصیلی برای اولین بار در اختیار علاقمندان قرار داده است و این 2 کتاب از مجموعه «نقش ماندگار» به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  شهرداری شیراز تالیف و منتشر شده است.

خاطر نشان می شود، در نخستین نمایشگاه اختصاصی آثار برجسته ۱۴ شهر و روستای جهانی صنایع‌ دستی ایران در ساختمان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از 22 خرداد به مدت چهار روز به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
211 کلیک ها  یکشنبه, 23 خرداد 1400 20:12
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا