• با حضور مونسان اجرا شد

بهره‌برداری از ٧٣ میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس

بهره‌برداری از ٧٣ میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس
   
بهره‌برداری از ٧٣ میلیارد تومان پروژه گردشگری در فارس |||| ||||

با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۲۴ پروژه گردشگری در فارس با اعتباری بالغ بر ٧٣ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

استاندار فارس دوشنبه ١٠ خرداد در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی و تعدادی از پروژه‌های میراث فرهنگی فارس، گفت: وجود داشته‌های فراوان در فارس اعم از مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) در بعد معنوی، وجود شهروندانی متدین، فرهنگی و فرهنگور و آثاری چون تخت جمشید، پاساردگاد، نقش رستم، محور هخامنشی و ساسانی داشته‌های برجسته و ارزشمندی است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

عنایت‌الله رحیمی افزود: در بعد فرهنگی نیز وجود مشاهیری همچون سعدی، حافظ و سیبویه و ملاصدرا و ... داشته‌هایی معنویست که باید به آن بالید و آنها را هرچه بهتر و بیشتر به جهانیان معرفی کرد و یکی از راه‌های چنین اقدامی، پذیرش گردشگر است.

او ادامه داد: در بعد طبیعی نیز وجود پارک‌های متعدد و حفاظت شده گویای توانایی بسیار بالای این استان است. فارس در بعد علمی و پزشکی، توریسم درمانی و اکوتوریسم نیز مورد توجه استان‌ها و کشورهای همسایه قرار دارد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: تکلیف داریم که زیرساخت‌های لازم در قالب مجازی و واقعی، کالبدی و فرهنگی و شکلی فراهم کنیم که علی‌رغم تحریم‌ها و بیماری فراگیر کرونا اما فعالیت‌هایی که در زمینه توسعه صنعت گردشگری مورد نیاز بوده در دولت تدبیر و امید به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

 در این مراسم، مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید و ۲۴ پروژه گردشگری به صورت وب کنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل اقامتگاه بوم‌گردی، اقامتگاه سنتی، هتل‌آپارتمان، سفره‌خانه سنتی، طرح گردشگری کشاورزی و اردوگاه گردشگری است که در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، پاسارگاد، آباده، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد و مُهر قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری این ۲۴ طرح گردشگری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال است و برای ۲۵۶ نفر اشتغال‌زایی شده است که با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه خواهد شد. 

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، شامگاه یکشنبه 9 خرداد و با هدف شرکت در مراسم بهره‌برداری از پرژه‌های فرهنگی و همچنین شرکت در برنامه‌هایی نظیر "شهر خاتم و ادب"، به شیراز سفر کرده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
858 کلیک ها  دوشنبه, 10 خرداد 1400 14:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا